Vintage only (50 jaar of ouder)

51 jaar oud inmiddels.

13 likes

Het horloge ziet er voor een 50 jarige zeker nog heel goed uit.
Jammer dat de kroon niet dezelfde kleur heeft als de kast.

Je kunt niet alles hebben

1 like

Ik zet er wel een ander op in de juiste kleur. Liefde werk, vriendendienst voor vintage liefhebbers. Na de corona.

3 likes

Over kronen gesproken, iemand hier die het logo op deze kroon herkent ? :innocent:

7 likes

:joy:

Dat is het Nederlandse merk steenpuist, naar de twee vrienden Willem steen en Steven puist. Oorspronkelijk wilde ze, in de jaren 60, beginnen als puist & steen. Maar die was al ingepikt als merknaam door hun zusjes Margarita Puist en Stine Steen voor hun product alles klaar (later alclear, met een Duitse firma omdat de belasting daar beter was, in wonderdoeners). Willem en Steven hebben toen de namen omgewisseld en de & laten vallen. Ze hebben precies 1 horloge gemaakt, dat is die van jou.

6 likes

:male_detective::+1:

2 likes

Vandaag deze 90 jarige om!

12 likes

Tis een art deco die totaal is afgesleten. Basis wijzerplaat is verguld met zwarte cijfers die ooit eens bijgewerkt zijn met een graveerpen. Wel het orginele lettertype.

CYMA Watersport weer eens om.

16 likes

Wat een beauty zeg.

1 like

Mijn Mido eind jaren 50 past hier ook wel in dit topic.

14 likes

Nog maar eens een oud Tissootje erin, eentje uit 1932. 27 mm zilveren kussenkastje met 10.5 ligne Tissot werkje erin:

13 likes

Ik heb deze Seiko al een tijdje. Zo’n 15-18 jaar (geen idee hoe lang precies).
Iedere keer als ik ernaar kijk denk ik: zou ik de bezel vervangen door een nieuwe?
Het is namelijk hetgeen aan het horloge wat het ergst beschadigd is.
Wat denken jullie? Doen of zo laten?

7 likes

Zo laten maar…is deze ook 50 ?

1. Dus net :grinning_face_with_smiling_eyes:
1 like

Zo laten uiteraard

Ik vind de bezel redelijk in overeenstemming met de rest van de kast, die is ook niet nieuw meer. Ik zou het zo laten.
Als je je er echt aan stoort zou ik het hele horloge verkopen en een mooier exemplaar zoeken.

1 like

Vintage >50 jaar oud, daar heb ik r 2 van

Ten eerste deze Titan super compressor diver. Met 36mm de meest voorkomende maat in die tijd. 42mm sc’s bestaan ook, maar zijn n stuk zeldzamer en nog kostbaarder.

En ten 2e, deze 1965? Zentra, ook hier weer 36mm doorsnede, kleine seconde, vergulde kast op n Rios kalfsleren bandje.

Is/was eigendom van mn vader, die deze kocht in Amberg in Duitsland van zijn rookgeld nadat hij met roken gestopt was.

17 likes