Vintage only (50 jaar of ouder)

Deze wel ook zeer mooi!

Ik was gisteren naar iets op zoek tussen al m’n horlogezooi en toen kwam ik dit horloge van mijn vader weer tegen.
Het was zijn “weekend” horloge.

Waar iemand die de hele week in pak moet lopen, in het weekend in z’n joggingspak duikt, deed hij dat juist andersom: Doordeweeks liep hij altijd in z’n werkkloffie met goedkoop werk horloge maar in het weekend ging het pak aan, inclusief stropdas. Dat gaf m een goed gevoel. En het gouden horloge ging om. Of het goud is of bladgoud oid weet ik niet. Maakt me ook verder niet uit.
Ik zal het horloge zelf nooit gaan dragen omdat ik m lelijk vind, maar t blijft een mooie herinnering aan hem.

16 likes

Op een mooi stukje leer zou ik het toch wel een heel mooi en draagbaar horloge vinden!
Die flex band is natuurlijk wel heerlijk retro.
Bijzonder mooi dat je zo’n persoonlijk sieraad en de daarbij horende herinneringen hebt kunnen behouden!

Ik heb hier een zelfde liggen. Mooi horloge hoor. Zal waarschijnlijk ook een Peseaux 336N uurwerkje in zitten.

1 like

10 likes

21 likes

Inderdaad. De herinneringen zijn het belangrijkst.
Overigens is het design en het goud niet de enige reden dat ik m lelijk vind. Hij is ook nog iets van 33mm. Veel te klein voor mij.

1 like

Een tijdje niet gedragen, eigenlijk wel zonde. Zo’n mooi horloge!

15 likes

zenith ca 1950

9 likes

7 likes

Vandaag nog eens mijn vaders Rodania. Hoogstwaarschijnlijk uit 1970-1971, dus mag hij net in dit topic. Ik draag hem steeds met veel trots!

10 likes

Movado Polyplan uit rond 1912. Totale productie waarschijnlijk 1.500 stuks. Dit is er een uit de eerste serie.

23 likes

Seastar 7 met automatisch Tissot 783 binnenwerk - 1963

15 likes

Gaaf zeg, met een geknikt uurwerk :ok_hand: :ok_hand:
Balans zit niet in hetzelfde vlak als de radertrein; mooi om te zien hoe inventief ze in die tijd waren

17 likes

Klopt!

9 likes

Gaaf om te zien; er zit dus een geknikt anker in om de hoek te overbruggen.

Er zijn wel meer “gekromde” uurwerken, maar over het algemeen liggen alle draaiende delen gewoon in een vlak, hooguit iets getrapt.

1 like

Bijzonder, ik dacht dat Gruen de eerste was (zie Dit artikel). Misschien anders omdat het gebogen is, ipv geknikt. Wel erg gaaf om te zien.

Heel apart ding, gefeliciteerd met zo een uniek item. Gaaf hoor @Mark020

1 like

Vraagje heren, in een packets deal deze omega overgenomen. Alles op glas na orgineel en zoals jullie kunnen zien lekker vintage, Caliber 284 met breqeut spiraal. Uurwerk moet wel beurtje krijgen :pray:. Betreft Omega 2910-4

Wat is een net bedrag om te vragen,? Zonder dat ik mezelf in de vingers snij maar ook niet mee hoef te lopen leuren :pray:

12 likes

Jammer, weinig response op dit best aardige Omega horloge… :zipper_mouth_face:
Gerekend met een professionele servicebeurt en de uit foto’s op te maken staat lijkt mij 200-250 euro haalbaar voor je.
Maar misschien heb je ook al biedingen gehad - zo niet dan is mijn niet-expert mening misschien toch nuttig of een uitlokkertje voor de echte experts?! :slightly_smiling_face:

1 like