Vintage only (50 jaar of ouder)

Begin jaren 70

11 likes

Mijn nieuwe NA mag zeker hier, zal dit jaar in oktober 62 jaar oud worden… Dus uit 1961.
Dit is in alle manieren een bijzonder horloge. Dit was voor Seiko het eerste duikhorloge, al was de diepterating niet echt bijzonder (50 meter). Seiko bracht dit horloge in 1961 uit, en is maar drie jaar gemaakt, toen het vervangen werd door de befaamde 62MAS. Maar dit was dus de voorganger. Seiko experimenteerde met een 2-delige backplate om de waterdichtheid te garanderen. En ook een rubber in de kroon was een van de maatregelen. maar de schroefkroon hadden ze toen nog niet uitgevonden…

Dit exemplaar is nog best aardig voor zijn leeftijd. Er is wel wat roest te vinden, vooral aan de schroefring bij de backplate. Op de achterkant is nog de printing te zien, niet heel duidelijk, maar nog net leesbaar. De kast lijkt geen heel zwaar leven gehad te hebben, ziet er nog best aardig uit. Het glaasje is vervangen door het origineel, wat er destijds ook in zat. Zeer zeldzaam, dus een gelukje…
En dan de wijzerplaat. Wat is die ongelofelijk gaaf! Ik snap niet, dat ze dit niet meer gedaan hebben, die ster aanbrengen op de wijzerplaat. Samen met de sunburst geeft dat een prachtig veranderende wijzerplaats, die lekker speelt met het licht.
Het enige jammere is de interne bevel. Die werkt wel, maar is zo gecorrodeerd, dat er niets meer te zien is. Het zal moeilijk worden om daar een vervanging voor te vinden, dus ik moet eens kijken wat daarvoor de mogelijkheden zijn…

Het uurwerkje is de Seikosha 603 met 20 juwels. En dat is weer de voorloper van de 62-serie uurwerkjes van Seiko, dus ook de 62GS.
Er is dus veel historie voor dit fraaie horloge te vinden.
En nu nog wat plaatjes om het geheel compleet te maken…

20 likes

Deze Wendia uit de jaren :five: :zero:

25 likes

Deze mag net is van 1972…

14 likes

Weet iemand de referentie en bouwjaar van deze Tissot Seastar? Heb hem een paar jaar geleden via MP op de kop getikt. Was toen een NOS. Nu wordt het regelmatig gedragen door mijn vrouw. Het is een pracht klokje met mooie sunburst gold plated kast. Op de achterkant staat alleen use key no 275T
Het is een handopwinder.IMG_20230508_200031|281x500

6 likes

6 likes

Heb even m’n catalogi er op nageslagen, maar kan het ref. nummer helaas niet vinden. Heb hier wel een folder waar het model in staat onder de naam “wild horse”. Alleen zijn de nummers die daar bij staan volgens mij bestelnummers, geen ref. nummers.

Ref. nummer staat altijd wel in het achterdeksel of achterin de kast, maar omdat bij deze het uurwerk er via de voorkant uit moet is dat niet even simpel te controleren.

7 likes

19 likes

Enigszins jaloers op de staat van deze bezel…
Die van mij:

21 likes

Maar ook n fraaie Datora! Leuk om te zien.

1 like

14 likes

Om er maar een paar te noemen…

19 likes

20 likes

23 likes

16 likes

Vanavond opgehaald in het Brabantse land :star_struck:

21 likes

P r a c h t i g !

1 like

:facepunch: vind ik ook

Lieve Wendia from the :five: :zero: S

14 likes

Deze zijn in elk geval allemaal echt oud…

17 likes