Vintage only (50 jaar of ouder)

Ja zeker, Deze is van dezelfde manufactuur als de Medana die ik als eerste in dit topic heb geplaatst.

1 like

Ik kan het niet laten om deze Omega uit 66, die ooit van mijn vader was en waarmee mijn ‘horlogetic’ begonnen is, aan deze mooie lijst toe te voegen

23 likes

Ik pik de 3 leukste eruit.

Waltham 1914

Titus 18kt begin jaren 50

Omega Dynamic 1969

32 likes

Deze zou ook zo maar eens 60+ kunnen zijn.

19 likes

Voor oorlogse Seiko.


(Deze is een type 10 dacht ik)

19 likes

Butex… Nee, niet de Bangladesh University of Textiles (die eerder en vaker opduikt als resultaat van Butex zoekactie), maar een dochter merk van BWC (Buttes Watch Company) opgericht in 1924.
BWC bestaat nog steeds maar niet meer in Buttes (Zwitserland), na de kwarts periode in verschillende handen overgegaan en als onderdeel van Starck Uhren in Duitsland (Phorzheim) terechtgekomen.
Zie: http://www.starck-uhren.de/bwc_en.html

Ik heb een Art Deco tank model, ik vermoed uit de jaren 30. Hij ziet er nog prima uit, superstrakke kast en vrijwel geen patina.
Opgelegde indices.
Geen chronometer natuurlijk, maar hij loopt prima.
De minutenwijzer is wat dunner dan de urenwijzer. Mogelijk vervangen?

Mijn dresswatchje als ik in de stemming ben…

17 likes

Leuk hoe het licht speelt met de uirmarkeringen.

23 likes

Omega Bumperautomaat(je), caliber 28.10 RA, nr 1070xxxx, circa 1938
Still going strong, 2x schudden en hij loopt :muscle:t2::muscle:t2:

34 likes

Deze past hier ook wel denk ik. UG Monodatic uit 1952 net terug van een service.

29 likes

28 likes

Nog even een Day-date van Wittnauer uit de jaren 50.
Apart is de blauwe kleur van de punt van de datumwijzer en de minutenring.

31 likes

Vorige week heb ik van mijn overgrootvader een oude madorina gekregen, erg klein maar wel een heel sympathiek klokje. Het is een handige onder, helaas kan ik niet veel info over dit klokhe vinden op internet, hier misschien iemand?

13 likes

Zitten toch wel echte parels tussen!

1 like

:heart_eyes::heart_eyes: Mocht die grand ooit in de verkoop gaan hou ik zeker aanbevolen!

Ik doe zelf mee met mijn 1964 certina waterking.

En op de valreep mijn 1969 seiko rally diver 5126-8130

16 likes

Toffe band op leuk horloge. Mocht je geen fan zijn van die bamboo band hou ik me warm aanbevolen :+1:t2:

Alprosa was een merk van Ariste Racine. En als je zijn achternaam van achter naar voor leest, dan ken je ook meteen zijn bekendste merk.
De grote kras op de wijzerplaat…tja, jammer natuurlijk maar na meer dan 60 jaar kun je zoiets tegenkomen.

20 likes


Mijn Remova (met AS1902/03) is volgens mij ergens van de midden 60’er jaren maar ik weet niet precies van wanneer. Ik weet wel dat hij hier zeker mag meedoen.

17 likes

Landeron 47 :star_struck:

32 likes

Spitfire watch, met prachtige blued hands, vind ik dan hahah. :ok_hand:

32 likes

Donada was een produkt van Walter Racine. Het neefje van Ariste Racine, van Enicar.
Hij zat toch meer aan de onderkant van de markt met zijn goedkope penankertjes.
Maar probeer er maar eens eentje te vinden

19 likes