Zeeeer fraai is dat
Ik dacht eerst dat ze 70 jaar of ouder moesten zijn(50’s). Het criteria ligt bij 1970 of ouder zie ik. Dan mag ik er nog een paar bijposten voor het nieuwe foto-archief
Die eerste 2 vind ik erg mooi
Je kan er eentje van me hebben hoor
Mooie aanvulling
Die Titus (Solvil ook op de back?) met die Zenith ster is een strakke zeg!
Dank je Don en Peter (@Maximus288),
De gravure op de case vernoemd alleen Titus. Voor zover ik weet is het altijd Solvil et Titus geweest. Maar kom horloges tegen met de volledige- en verkorte naam op de case. Hoe zou dat zitten
Ik denk dat @pmannaert met foto’s uit zijn collectie hier een enorme mooie bijdrage kan leveren trouwens. Dit topic zit volledig in zijn Era.
Is deze band dan zo bijzonder? maar ik houd hem liever bij het klokje, hij is erg makkelijk te dragen
Die van mij is een zgn boyswatch. Erg klein dus en het bandje is 16 mm.
Hij loopt wel, maar daar is alles wel mee gezegd.
Hier ook tamelijk klein, wel leuke dial. Al jaren in een verdomhoekje …
Juist 98 % is plus 50 …wordt vervolgd
Pirofa, onbekend merk, maar daarom (door mij) niet minder bemind.

Het merk Pirofa uit Nantes (FR) bestond maar kort, tussen ca. 1950 en '60. De naam kwam van de twee broers Pierre en Robert Fontaine.
Het typenummer van het caliber is Cupillard 233-66. Achterhaald na lang spitten in het zoeksysteem van Dr. Ranfft, waarbij je door het aanvinken van een aantal eigenschappen van het uurwerk het juiste plaatje vind:
Het hier boven getoonde klokje heb ik ooit eens uit een schoenendoos met ouwe troep gevist bij een Franse handelaar op de Rikketik.
Een paar jaar later vond ik het hier onder getoonde exemplaar tijdens een vakantie in Frankrijk. Ook in een doosje met ouwe troep, op een klein rommelmarktje op een dorpsplein van een dorpje vlak bij Clairmont Ferrand. Een dames/kinder/boys watch (26mm), voorzien van een FE 233-60 uurwerkje.
Die kon ik natuurlijk niet laten liggen!
Heel fraai.
Ik zou de kast een goede schoonmaakbeurt geven, dit soort horloges zijn juist de interessante toppers voor de vintage collectie.
Prachtig motief wijzerplaat en ook nog in perfecte staat.
Dankjewel, helaas is er veel schade aan het chroom van de kast, daardoor ziet ie er wat viezig uit.
Prachtig oud Citizen spul heb je toch Nils, zien we veel te weinig van in de vintage topics. Keep them coming