Bij deze is de leeftijd af te lezen op de wijzerplaat. Want dat is ook het aantal jewels… 64. Uitgebracht ter ere van de Olympische spelen in Tokyo in 1964. De hoeveelheid jewels zijn echt niet allemaal functioneel, maar ze hebben er wel zo veel mogelijk functie aan gegeven.
Drott, uit de jaren veertig, zeg maar 80 jaren oud en het loopt nog als een beste en houdt de tijd heel goed bij.
Cal. 453
Tof
Deze vraag kwam in dit forum al eens eerder aan de orde; een sluitende conclusie werd toen niet gesteld:
https://www.horlogeforum.nl/t/identificatie-movement/385299
Misschien dat @LVA inmiddels meer hierover weet ?
Kan me voorstellen dat de vraag al eerder is gesteld, als je zo’n kaliber tegenkomt wil je toch graag weten wat de reden is van twee nummers. Ik heb al wel gelezen dat ETA 1120 een heel goed kaliber is, ik kan zeggen dat het de tijd heel goed bij houdt en het moet nog geservicet worden.
Bedankt voor de link, Alphons, is leuk leesvoer en ik weet nu al iets meer.
Ik vrees van niet. Die Victoria is nooit afgewerkt geraakt - ligt nog in stukken in een bakje - en ik herinner me zelfs niet meer waarop het precies spaak liep.
Deze is ook wel 50 jaar, ik weet het niet zeker maar in ieder geval heel dichtbij de 50 of er overheen.
Facit uit de jaren 70
Cal. FHF ST 97
Pfuh wat zijn er vroeger toch mooie horloges gemaakt, en wat een mooie collectie kan je bouwen met een beperkt budget.
Even van het blauwe gedeelte, voor de prijs van een moderne instapper, deze twee samen:
Ik heb niets te zien met de verkopers, maar pff… wat een start van een collectie.
114 jaar oud horloge blijkt na opwinden nog te werken: ‘Dit komt niet vaak voor’