Vintage only (50 jaar of ouder)

Ik heb zonet even gekeken op Tradera of er nog een foto bijstond met het uurwerk, maar dat stond er niet, maar weet je wat ik ervoor gegeven heb? er waren 7 biedingen en het is niet hoger gekomen dan 5,60 euro, bijna weggegeven. Hoe kan dat toch zou je denken hé, waarom ga je dan daar niet overheen, dus ik heb het voor ruim 5 euro binnen gehengeld.

Dit stond bij de beschrijving,
Ternan polshorloge in roestvrij staal. Het uurwerk is handmatig. De wijzerplaat is zilver met zwarte Romeinse cijfers. Het uurwerk is beschermd door een glas. Het horloge is in gebruikte staat en heeft wat krassen en vlekken. Het horloge is ongeveer 35 mm in diameter. Het horloge heeft een leren band.

vintage polshorloge uit de jaren 1950-1960.
Het werkt

4 likes

Die van mij is pas mooi :rofl:

12 likes

Ik heb deze 2

18 likes

Twee hele mooie Tarnan’s
In die van mij zit een AS kaliber in.

Is een leuk ding, beetje small, nog geen 30 mm denk ik, dames uitvoering

Ik denk een AS 1002, ik zou het nog even na moeten kijken voor de zekerheid, maar het lijkt er veel op.

Tissot uit 1940

10 likes

Nou, daar kom je wel een paar regenachtige zondagen mee door.

1 like

Nou eigenlijk ligt hij al in de onderdelenbak, maar als ik goede zin heb ga ik er nog wel eens aan beginnen :grimacing:

2 likes

Inderdaad een prachtige kast!

1 like

Tijdloze classic, heel mooi en oogt als van nu.

Mooi, de strakke stijl van veel van de horloges van 50+ jaar oud. Daar houd ik wel van.
Zo hoop ik er ook een paar te verzamelen. Veel inspiratie hier uit de historie.
Is het veel werk/ kostbaar om ze up and running te houden?

1 like

24 likes

Twee “ouwetjes” toen ik nog jong was !! meer dan 50 jaar geleden…

12 likes

Eens crossposten. :sunglasses:

19 likes

Mooie Seiko zeg, die is wel een nieuw glaasje waard :+1:

6 likes

Met een nieuw glas is de historie een stukje weg: dit klokje heeft eind 60-er jaren 10 jaar in machinekamers van zeeschepen onder zware omstandigheden over vele werelddelen prima dienst gedaan, maar rust nu al decennia uit: ik draag hem nooit meer, hoewel hij nog steeds goed kan lopen !! Wat servicebeurten en verharde olieverhalen???!!
Het was mijn eerste aankoop in Panama-kanaal voor ca. 15 dollar us. :smile: Nooit problemen gehad.

3 likes

Fantastisch zo’n achtergrond! Geniet er nog lang van :four_leaf_clover:

Het Panama Kanaal was jarenlang mijn uitzicht.