Vintage only (50 jaar of ouder)

Dank je wel. En eigenlijk zijn die gouden markers het enige wat ik dan weer jammer vind aan dit type stalen horloges… :grinning:

1 like

Ik vindt juist deze gouden markers erg mooi passen bij vintage horloges

1 like

Tuurlijk, gelukkig voor de handel hebben we miljoenen verschillende smaken. Het is ook een hele strakke Tissot verder, alleen met een flinke min voor het toch voor mij meest wezenlijke van horlogedesign, de dial. En bij de dagelijkse keuze legt die het dan toch meestal af tegen staal op staal als combinatie. Ik kan hem nog eens met een stalen bandje opwaarderen, dat geeft misschien net genoeg impact :thinking:
Deze Omega vind ik bijv qua markers en dial super, en dan alleen nog zonder datum…moet wat te zeuren blijven :stuck_out_tongue_winking_eye:

11 likes

Deze wil ik jullie niet onthouden :blush:

1947

17 likes

Dit heb ik nou ook; bij een stalen horloge a.u.b. stalen indices, en bij een gouden horloge gouden indices; dat gemix houd ik niet zo van. :sweat_smile:

2 likes

Exact !!!

8 likes

Volna met Vostok precision uurwerk.
Voorzetting van de Zenith 135 chronometer.

11 likes

Seamaster uit 1966:

10 likes

De afdeling 50 jaar en ouder

11 likes

Cursieve tekst

Reeds de 70 voorbij !:blush:

26 likes

21 likes

Mooie oude Breltling: ken je het bouwjaar?

1 like

Weet het helaas niet exact zal rond 1961 zijn. Heb sws nog nooit een 2100 chrono met deze stroopwafel plaat voorbij zien komen.

1 like

(1951-1953)

21 likes

De oude taaie Verdal in de lekkere vrieskou mee op de fiets :hugs:

17 likes

Een fraaie van eind de jaren 40

20 likes

Gevonden in het bekende laadje…
Ancre Incablok 17 jewelste 14k goud. Best wel beschadigd aan de rand rond het glaasje. Ik heb al gezien op het forum dat het een 60-er jaren horloge is met weinig waarde, alleen de goudwaarde is nog interessant. Ik zal mij eens oriënteren…

11 likes

Jammer dat de bezel iets is beschadigd en het bandje hoort niet op deze kast, is te breed voor het horloge.
Het lijkt erop dat het bij de lugs is ingeknipt.

die waltham is wel heel erg mooi ! moeten ze gewoon opnieuw gaan maken in beperkt gemoderniseerde uitvoering. dit gevoel heb ik bij veel vintage horloges.

1 like

mooi !

1 like