Ja, maar wel na service en andere balans. De origele was krom.
Hoop dat die van mij ooit ook weer kan lopen als een zonnetje
Zonde zeg
![]()
Tja, een vintage Chrono van leCoultre is zeker een heel mooi horloge.
In zout water terecht gekomen is dan wel jammer, zo te zien op de foto’s is dat al een tijdje geleden gebeurd.
Jammer, als het direct naar een horloghemaker was gegaan en er ook gelijk aan was begonnen om te demonteren en schoon te spoelen, dan was de schade niet zo groot geweest.
Als ik de foto bekijk, dan moet ik ook cuncluderen dat het uurwerk is overleden, de schade zit voornamelijk in de tappen, die zijn zo flinterdun dat zout water vermoedelijk de tappen zodanig hebben aangetast dat het niet meer is te repareren. De horlogemaker die er naar heeft gekeken heeft de juiste beslissing gemaakt, het is niet meer te repareren.
Ga maar op zoek naar een vervangend uurwerk, misschien zijn die nog te vinden, Zeker nu de goudprijzen zo hoog zijn, bestaat de kans dat er iemand een dergelijk horloge heeft weggebracht voor het goud en dat het uurwerk misschien ergens nog te koop is.
Succes met zoeken
dixi
Dankjewel voor je antwoord. Weet jij naar welk uurwerk ik opzoek moet? En zou jij wat voor mij kunnen betekenen. Natuurlijk tegen betaling
Deze is omstreeks 1976 en kan bij de club. Exacte productiedatum helaas niet te achterhalen. Tikt een elektronisch ESA 9158 in.
Het staat er gewoon op: LeCoultre 285 ![]()

Succes met het zoeken; dit horloge verdient n.m.m. wel een tweede leven ![]()
Hahaha…. Had het gezien. Maar stonden ook wat andere opties.
Wow, die ziet er nog goed uit zeg! Toffe wijzerplaat.
Zal als ik zo op het werk ben mijn vintage ook even plaatsen.
Iemand enig idee over merk, model en bouwjaar van deze ?
Ik vermoed einde jaren 60, zeker niet ouder dan 1975.
Logo lijkt mij aangetast door de radium, of zelfs bewerkt ?
Nog niet gekeken onder de kap, maar spint perfect !
Zo draag ik mijn horloges doorgaans niet, maar vooruit nog één foto voor het slapengaan. @basvg de tijd is nog steeds on-point.
Mooi horloge. Merk ken ik niet. Dingen de me opvallen:
- chapter ring zit niet mooi uitgelijnd.
- kast en deksel doen jouw schatting van begin jaren 70 bevestigen.
- in die periode gebruikten ze (al lang) geen radium meer. Er is ook geen lume te zien.
- schade op de wijzerplaat is dus dat: schade.
- mooi dun voor een automaat.
Al met al een bijzondere vondst