Beste forum leden
Ik heb een vintage oris 15 jewels handopwinder.
Helaas loopt het horloge op die moment niet. Het opdraaiknopje incl. stift zit los wijzer gaan wel rond bij opdraaien maar ik krijg het stiftje niet in het uurwerk gedrukt zodat ik hem op kan draaien. Lijkt mij eenvoudig reparatie maar zelf kan ik het niet.
Vandaar dat ik het horloge op mp heb gezet. Hebben jullie tips info evt. waarde etc ik hoor het graag.
ps als ik het kleine schroeft je het dichtste bij de opdraaistift losdraai kan ik het stiftje er dan indrukken ?
Mooi horloge 
Maar waarom zet je hem zo als ie nu is op marktplaats? (zonde…)
In principe houdt dat schroefje inderdaad de opwindstift vast. (ruwweg uitgelegd)
Als je mazzel hebt is het inderdaad schroefje los, stift erin, schroefje vast en klaar. Maar het opwind/wijzerverstelewerk kan ook in het ongerede geraakt zijn en dan moeten de wijzers en de wijzerplaat eraf.
Je hebt überhaupt kans dat het uurwerk een schoonmaak/olie beurt nodig heeft.
hoi martijn
bedankt voor je reactie.
ik kan zelf niet repareren vandaar dat ik deze wil verkopen.
mvg jacob
is best een beurtje waard hoor, leuk uurwerkje.
Stuur anders een pb, dan kunnen we samen eens kijken of we hem aan de praat krijgen
Hallo Capice,
ben zelf geen horloge hersteller al verschillende horloge na onhandige pogingen in de prullenbak beland.
wat bedoel je met een pb sturen?
mvg jacob
eerst proberen joh, verkopen kan altijd nog, zonde mooi klokkie.
pb sturen is dat je op Privé reageren klikt bij de reactie van degene waar je een Privé Bericht naar toe wil sturen 
Deze Oris is door een forumlid gerepareerd, schoongemaakt en geolied. Ook nog een hoop foto’s gekregen van het reparatie proces. Het horloge loopt stipt op tijd en ik heb besloten hem in mijn eigen collectie van vintage horloges te houden. Ik draag het regelmatig en ben er super blij mee.
Hartstikke bedankt.
Mooi zeg(tu) Mogen we het resultaat ook zien? Lijkt me leuk!
Goede beslissing!!!
Hallo Tom
inmiddels onder een nieuwe discussie het einde resultaat geplaatst.
Losse foto’s van het uurwerk komen dit weekend.
zie discussie reparatie oris 471
groet