Vintage ORIS horloge

Hallo mede HF leden,

Vandaag heb ik dit oris horloge binnen gekregen (van een forumlid):

Ik ben er helemaal weg van, maar ik vroeg me af of het mogelijk is het horloge te laten servicen ? Hierbij de vraag waar en hoeveel (wat natuurlijk ook van belang is).

Hij loopt goed op het moment, maar ik zou er graag langer van genieten.

4 likes

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! :relaxed:

Er zijn hier verschillende horlogemakers (professional en amateur) op het forum. Er is ook een rubriek: ervaringen met horlogemakers. Daar kom je er een heel stel tegen, met beoordelingen erbij :relaxed:

Misschien is dit iets voor @vouwfietser :blush:

Welke plaats woon je?

1 like

Bedankt @Klokkengek ! Ik woon in Tilburg.

1 like

In die rubriek kom je vast iemand in de buurt van Tilburg tegen, en anders meldt zich wellicht iemand die dit leest. @koen zit daar en dat is een hele goede horlogemaker. Ik weet dat ie het heel druk heeft, maar misschien meldt hij zich :blush:

Veel succes en heel veel plezier met je klok!

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een lust voor het oog en een genot voor de pols!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Vandaag deze Oris gekocht. Kon hem niet laten liggen. Wat is zo iets nog waard?

2 likes

Een paar euro…

Zelfde als wat @M035 zegt: een tientje misschien tot maximaal een paart tientjes voor de echte liefhebber, mits ie goed functioneert. Er zijn er heel veel in omloop en het zijn geen gewilde modellen; dat komt de waarde niet ten goede :relaxed:

1 like

Bedankt voor het bericht, dan heb ik helaas te veel betaald. Ach dan ga ik er maar extra veel van genieten :stuck_out_tongue:

1 like

Doe hem lekker om als ie goed loopt! :relaxed: Ik heb ook zo’n stel van die ouwe lijken die ik af en toe draag :sunglasses:

1 like

Is wel heel klein als herenmaat denk ik… Hooguit 28 a 30mm schat ik. Is inderdaad niet de afbetaling van de hypotheek denk ik zo. :wink:

Ik zou hem niet omdoen als je accountnaam met mr. begint :slight_smile:

1 like

Dat zou inderdaad heel klein zijn. Ik kan het zo van de foto af niet beoordelen, hoe groot hij is. Ik dacht misschien 32 a 33 en dat zou goed draagbaar zijn geweest voor de liefhebbers.

Mijn nickname begint met Klok en eindigt op ‘gek’ … daarom mag ik legitiem alle onzin uitslaan die ik wil! :joy:

2 likes

Het zijn inderdaad kleine modelletjes, beide 25mm incl kroon.

2 likes

Dan herroep ik hierbij de onzin die ik eerder uit heb geslagen, ook v.w.b. de waarde! :sweat_smile: :joy: :innocent: