Hallo, zou iemand mij kunnen vertellen of dit een echt Oris horloge is? Op het moment loopt hij niet en heeft hij geen glas. En wat zou het eventueel ongeveer kosten om hem werkend te maken? Ik ben een leek op het gebied van horloges. Alvast bij voorbaat dank.
Er zijn een hoop nep-Orissen - āvintageā dus! - op de markt, deze lijkt me zo wel OK. Beetje twijfel blijft.
Had laatst ook iemand met een vintage Oris, die was in elk geval vrijwel zeker echt - maar de kosten gaan al gauw ver over de waarde van het horloge heen; zeker als er problemen zijn, zoals hier. Of je moet een forumlid treffen die er weinig voor hoeft te hebben, maar alle waar is naar zijn geld.
In mijn rekensom sowieso 3 cijfers voor de komma.
Je zult bijvoorbeeld ook de wijzers van nieuw lichtgevend materiaal moeten (laten) voorzien.
Hoi Peter,
Bedankt voor je reactie. Dan moet ik er denk ik toch maar van afzien. Ik wil wel graag een horloge in deze stijl. Heb je misschien suggesties?
En ik heb ook nog dit horloge liggen. Kan er niks over vinden op internet. Weet iemand hier toevallig iets over? Sorry als dit niet is toegestaan.
Deze al een tijdje in de kast liggen. Was benieuwd origineel of niet⦠dus maar even open geschroefd. Lijkt me wel een echte Oris�!
Lijkt mij helaas een Bollywood special; uurwerkje is een FHF 96, de favoriet van Indiase knutselaarsā¦
Dat is absoluut een Bombay specialā¦wat zijn die gasten creatief bezig
uuhmā¦origineel ?. tja wat noem je origineel.
Een Mercedes met een motor uit een andere Mercedes een onderstel van weer een andere mercedes en een koets van wederom een andere Mercedes , dat alles in India in elkaar geflanstā¦is niet erg origineel meer.
Bedankt voor jullie reactie. Maar weer gauw terug in de kast dat koekblikš
Sterker nog, ik denk dat deze Mercedes bijzonder weinig Mercedes onderdelen bevat.
Je komt bijvoorbeeld op eBay ook heel veel deze Indiase Tissot tegen:
En daar zit geen enkel origineel Tissot onderdeel aan, wijzerplaat, kast, achterdeksel, alles is fantasie. En uiteraard zit er het bekende fhf 96 uurwerkje in dat absoluut nooit door Tissot gebruikt is.
Ik ben bang dat voor deze āOrisā hetzelfde geldtā¦