Enige tijd geleden is mijn oma overleden. Nu het huis is verkocht hebben we afgelopen weekend het hele huis leeg gehaald.
Tot mijn grote verbazing kwam ik onderstaande Oris van mijn opa tegen.
Ik heb sinds 2010 een Oris Divers Date. Deze heb ik na lang overwegen aangeschaft en ik vond en vind het nog steeds een pracht horloge. Ik heb nooit geweten dat mijn opa een Oris horloge had. Dus mijn verbazing was erg groot dat ik voor hetzelfde merk heb gekozen als mijn opa. We hebben het hier nooit over gehad.
Nu vroeg ik me af of iemand me iets meer kon vertellen over het model, jaartal etc.
Ik heb even geprobeerd om hem op te winden en hij loopt gewoon nog.
Ik zou hem graag op laten knappen. Is dit te adviseren? En waar kan ik de juiste horloge maker vinden die dit kan doen? Liefst in de buurt van Roosendaal.
Leuke herinnering, zo zie je maar nooit wat weggooien :#
( maar kijk je uit…, je zult er niet gelijk dood bij neervallen, maar het zou zomaar radium kunnen zijn
ook als dat is uitgewerkt is dat nogsteeds radioactief
en uitgedroogd geeft dat al snel deeltjes af )
( maar kijk je uit…, je zult er niet gelijk dood
bij neervallen, maar het zou zomaar radium kunnen
zijn
ook als dat is uitgewerkt is dat nogsteeds
radioactief
en uitgedroogd geeft dat al snel deeltjes af )
Zolang TS niet zelf aan het horloge gaat slopen zal het nogal meevallen met dat risico. Als er überhaupt al radium in zit.
Ik houd van dit soort verhalen! Mooi om te lezen dat een horloge dus van generatie op generatie overgaat.
Helaas ben ik de enige in de familie die iets met horloges heeft.
Ik heb zelf drie Chronorissen. Een uit de jaren 70. De andere twee zijn de oranje en de groene versie. Die geef ik aan mijn zoontjes als ze 18 worden.
Ik ben erg benieuwd als het resultaat van de opknapbeurt daar is!
Wow, wat een verschil. Deze ziet er weer echt uit als nieuw.
Ik heb mijn vader onlangs verteld dat ik bezig was met horloges, twee weken later had hij een 18k gouden Enicar Sport om “van opa”. Bleek hij nog ergens te hebben liggen. Ik heb hem maar vast verteld dat deze naar mij toe gaat als hem ooit iets overkomt… :~
Dank je wel. Dit is qua sentimentele waarde natuurlijk mijn meest waardevolle.
Ik had stiekem liever ook een Oris gehad, maar opa had geen geld denk ik haha.
Dank je wel!
Dat zijn de mooiste horloges. Die in de familie blijven en een sentimentele waarde hebben.
Ook deze Oris ziet er dalijk waarschijnlijk weer uit als nieuw. Servicebeurt, kast een beetje poetsen, nieuw glaasje, nieuwe band en pushpins en je weet niet wat je ziet.