Vintage Panerai

Bij het surfen kwam ik deze tegen: al eens gezien?: vintage Panerai… :smile:

Iemand die hier meer over weet?

Wat ik ervan weet, heb ik uit het boekje ā€œ1001 Polshorlogesā€ā€¦
Panerai was van oorsprong een"instrumentmaker", de 2 instrumenten links zijn een Kompas en een Dieptemeter, beiden voor gebruik door duikers… Horloges waren een logische volgende stap…in Opdracht van de Italiaanse Marine bouwde Panerai de Radiomir, met een ingekocht Rolex uurwerk

Kom met die 2 dingen ook maar niet te dicht in de buurt van een Geigerteller… er zal een flinke hoeveelheid Radium inzitten… daar gaat een Geigerteller deuntjes van fluiten…

2 likes

He Arie thnks, lol ja, vroeger deden ze niet zo moeilijk over radium :slight_smile:

De Panerai horloges van de italiaanse marine werden door Rolex gebouwd en designed .

1 like

BTW @Arie_Kabaalstra is dat een goed boek? Ik kan het evt. kopen (tweedehands winkeltje… :slight_smile: )

goed… goed… 't is een leuk boekje… staan wat dingetjes in over hoe bepaalde horloges tot stand gekomen zijn… veel modellen, veel plaatjes… 't bladert lekker weg…

Ik heb em bij zo’n witte boekhandel gekocht… 'k vond het de munten meer dan waard… :slight_smile:

2 likes

:slight_smile: Thanks !

Wel leuk, bij zo een beetje iedere boekenvoordeel winkel voor 5,99. Zag er laatst op Facebook eentje voor 15 staan. :flushed:

1 like