Vintage Quartz chrono only

Als je denkt alles onder controle te hebben wat betreft ‘compulsive buying’ van horloges gaat het toch weer mis. Een mooi horloge dat op het forum gepost is, wakkert het vuurtje weer aan.

Leuk horloge. Toch eens kijken of er meer van dat moois is. Verrek, en de prijs valt reuze mee :sweat_smile:.

En daar gaan we weer. Een nieuwe subcollectie is geboren. Dit keer de vintage quartz chrono’s uit de jaren 80 en 90.

Meestal worden ze vriendelijk geprijsd aangeboden en vaak niet werkend. Echter niets wat een nieuw batterijtje en een kick start niet kunnen verhelpen.

Voor velen misschien een brug te ver omdat het niet mechanisch is of omdat het toch wel een tikkeltje aanwezige horloges zijn. Niet verbazingwekkend dat deze horloges het erg goed deden in Italië.

Sta je er wel voor open of ben je zelf fan? Hier is de plek waar ze gepost en gewaardeerd worden. Ben erg benieuwd welke vintage quartz chrono’s jullie hebben? Dus aarzel niet!

12 likes

eentje die het blijft doen met de nodige zorgen :ok_hand:

3 likes

Niet helemaal mijn categorie, maar deze staat hoog op m’n verlanglijst

11 likes

Seiko’ 7a28 / 38 /48 :trophy: :medal_sports: :watch:

7 likes

Die is echt schitterend! (Staat ‘ie niet toevallig te koop op dit forum?)

Ik doe mee met deze:

Seiko 7A38-7280

En deze:

Seiko 7T34-6A00

:slightly_smiling_face:

5 likes

Twee te fixen. De net gekregen 7a28, geen sjoege op de quartz tester en een 7t62 waar beweging in zit:

6 likes

OK, als je het zo stelt :innocent:

6 likes

Heb deze nog liggen. Bijna 20 jaar m’n enige horloge geweest :innocent:

En m’n meest recente aanwinst past hier strikt genomen denk ik ook, al is het niet helemaal de klassieke chrono:

8 likes