Vintage Rado’s

Hallo iedereen, ik heb 2 vintage Rado’s maar ik kan er heel weinig tot niets over vinden op het net. Zijn er hier Rado kenners die me kunnen helpen naar het vinden van model, bouwjaar, welk binnenwerk,… Aangezien ik er op het net niets van kan vinden, zijn ze volgens mij vrij zeldzaam of nep :slight_smile:
Alvast bedankt.

Hier enkele foto’s

7 likes

Ik heb verder geen idee, maar die Conway vind ik echt gaaf. Ik zag een soortgelijke terug op IG met dezelfde layout/uurmarkeringen en een andere kleur wijzerplaat.

Hij oogt in ieder geval legitiem.

Hey Marc, bedankt voor je antwoord. Dat is de eerste foto van een soortgelijke Conway die ik zie. Geeft me toch al wat meer zekerheid dat het een echte is.

1 like

Echt zullen ze beide wel zijn… als je al iets faked ga je geen jaren 70 design Rado (na)maken.

Ik vermoed eerder desinterresse dan zeldzaamheid. Dit soort horloges zijn momenteel niet enorm populair.

1 like

Namaak wellicht niet direct, maar volgens mij zijn diverse Rado modellen wel relatief “hot” bij de refurbers.

1 like

Het is een populair merk in Azië, maar beide van TS lijken me legit.

In de jaren 70 waren funky “aziatische” designs ook echt in.

Ik vind de Conway vooral wel leuk met dat ‘futuristisch’ design van de jaren 70. En in veel dingen zie je tegenwoordig dat design terugkeren, dus dat maakt hem wel leuk, vind ik. De Elegance vind ik iets minder, hoewel het qua funky design ook wel kan tellen natuurlijk. Denk toch dat ik ze ga houden :wink:

1 like

Wanneer je de historie kent, kun je het refurbished wellicht uitsluiten. Zo van deze foto’s lijken het gewoon eerlijke Rado’s. Ik zou ze met plezier dragen, ik houd hier wel van.

Mocht je ze willen verkopen, dan heb je helaas met deze horloges geen goud in handen. Als al eerder genoemd Rado is niet zo gewaardeerd. En dat is jammer vind ik persoonlijk.

Is het geoorloofd om naar een geschatte waarde te vragen op dit forum? Dan heb ik een idee of het de moeite is om ze bijvoorbeeld te laten servicen of ze beter gewoon dragen tot ze het niet meer doen.

Het is bij deze modellen in onze markt meer wat de liefhebber ervoor over heeft en of jij bereidt bent om ze daarvoor te laten gaan. Persoonlijk zou ik ze houden, servicebeurtje van mijn vaste horlogevriend/servicer, en lekker dragen. Ik ben als liefhebber van Rado wellicht bevooroordeeld.

1 like

Voor een waarde indicatie is deze sectie zeker wel bedoeld, hoewel ik vermoed dat er redelijk wat liefhebbers zijn die Rado een warm hart toedragen, zal het bepalen van een concrete waarde voor deze modellen wellicht lastig blijken.
Je zou kunnen kijken naar Conway veilingen uit het verleden, maar zo zijn de “blinkende” foto’s uit mijn plaatje van boven niet representatief (dit is een handelaar met de meest idiote veilingen voor diverse merken).

Afhankelijk van of je ze daadwerkelijk gaat dragen en hoe je zelf in de hobby staat zou ik bepalen of je ze laat servicen. Als je veel horloges hebt en deze sporadisch gaat dragen zou ik zeggen niet doen, maar mocht het een dagelijks horloge worden dan zeker wel. Zelfs als het gezien de waarde minder interessant is.

Ik heb zelf deze kapitein koek, Rado is gewoon een leuk en eigenwijs merk.

1 like