Vintage Rado

Goedemiddag,

Laatst in een opwelling een ‘‘vintage’’ horloge gekocht. In plaats van me eerst wat verder te verdiepen in de materie Ben ik pas na afloop er wat meer over gaan lezen.

Zo ben ik op dit mooie forum terecht gekomen. Waar ik nu al een paar dagen vol enthousiasme aan het lezen ben.

Onderstaand het horloge wat ik gekocht heb ondertussen wetende dat de kans vrij groot is dat ik op een of andere manier genept ben. Gelukkig heb ik er niet heel veel voor betaald en vind ik het nog steeds een mooi horloge.

Is er iemand die hier wat meer over kan zeggen?

Ik heb in iedergeval wel geleerd dat ik me goed moet inlezen voor ik mijn volgende aankoop doe. En ik hoop en weet eigenlijk wel zeker dat ik op dit forum erg veel kan leren.

Zelf heb ik ook nog een 2tal Tissot horloges nieuw gekocht bij een juwelier waarvan ik zeker weet dat ze echt zijn :smile:

1 like

Welkom op het forum! Schijnt een “mannen dingetje” te zijn, eerst iets kopen en dan kijken wat het is :smile:
Ik denk dat deze “Rado” uit India komt, hele sloten van die dingen staan op Ebay. Misschien is het ooit een Rado geweest die door het klimaat daar erge schade heeft geleden en even is “bijgewerkt” door een handige verkoper. Meeste spul uit India is door een oudere man geschilderd die hoopt van de winst een leesbril te kunnen kopen, en wat drank tegen het trillen :wink:
Je hebt er vast niet de hoofdprijs voor betaald?

2 likes

Nee gelukkig niet. Ik hou het maar op een wijze les :wink:

1 like

Veel mensen hier hebben die wijze les 1 of meerdere malen gehad, ik ook :smile: Soort “ontgroening” :smile:

Goed om te horen dat het er een soort van bij hoort :smile:
Dan ben ik blij dat de ‘‘schade’’ nog binnen de perken is gebleven.

Ik lees ook wel dat nep in allerlei vormen een veel voorkomend iets is.
Hoe zit dat bij voorbeeld op catawiki bij de prijzen die de veilingmeesters aangeven? Mag men er van uit gaan dat dit enigs klopt?

Er loopt hier ergens wel een topic, ff zoeken, maar de meningen zijn zéér verdeeld. Ik zou vooral op mijn eigen ogen en zoek kunsten af gaan. Bij catawiki heb ik destijds wel een verkeerd beschreven Zenith Defy voor een prikje op de kop kunnen tikken, bij een correcte beschrijving weet ik niet of dat was gelukt. Ik keek naar de foto’s en ik heb de beschrijving genegeerd :slight_smile:

Bedankt ik ga eens zoeken. Ik heb ondertussen wel al gelezen dat ik nog veel moet leren voor ik echt op mijn ogen af kan gaan :slight_smile:

Welkom op HF!

Nee :slight_smile:

Dank je en dat resulteerd dan meestal in een te hoge waarde?

Ik heb het idee dat als ik hier nog veel langer lees ik nooit meer een vintage ( 2e hands durf te kopen ) :joy: