Vintage rariteiten , exotische functies

Haha dit kan ik me wel herinneren van de basisschool. Gappie uit m’n klas had er 1 en de tv in de ‘aula’ werd continue op een ander kanaal gezet. Duurde niet lang of dergelijke IR horloges waren niet meer welkom.

Was dot verhaal helemaal vergeten tot je dit oudje tevoorschijn toverde.

1 like

:grin:ja ik had een korte afstand fm zender waarmee je op de radio van de auto voor kon praten dwars door 3fm heen. Haha mooie tijden.

1 like

Oh ja, wij spraken 's avonds af met vriendjes om te ‘zappen’, rondstruinen in de buurt en bij tv’s het volume op max zetten.

3 likes

Ik ben fan van telemeter chrono’s, zoals deze.
Een Russische, dus телеметр.

9 likes

Nu digitaal, maar vroeger analoog bestuurd: tijdelijke verkeerslichten die gewoonlijk met een timer werkten. Echter, met een radiosignaal op de juiste frequentie + correcte tooncode (CTCSS) konden ze op groen (of rood) gezet worden.

Erg handig als je maar stond te wachten en te wachten terwijl er in geen velden of wegen ander verkeer te zien was. Verder ontken ik alles.

afbeelding

2 likes

:see_no_evil:

Hahaha, mooie tijden. Ik heb dat met een vriendje gedaan, met een bivakmuts op om niet herkend te worden. Iemand die ons rond zag sluipen zag de afstandsbediening voor een wapen aan en belde de politie. We zijn toen ingesloten dit zes politie auto’s. We werden vriendelijk doch dringend verzocht dit nóóit meer te doen!

3 likes

SOME CALL HIM THE BEAST :yum:
Deze Citizen '81 met zijn funky design en nog steeds revolutionair qua functies :smirk:

Resumé :
Twee dubbele analoge klokken .
Dual time digitale weergave .
Stopwatch 1/1000 sec. mét lap functie
Alarm.
Temperatuur in °C/F (moet van de pols vandaar nog 33.4 )
Automatische kalender .
Lichtje enz. enz.
Meer lezen ?

13 likes

@Anythingyoucanthinkof

Grappig ding hoor

1 like

ik kwam dit tegen op mp :grimacing:

. kent iemand dit horloge ?

7 likes

1975
een diepte meter of in het Frans profondimètre
zit in de rand van het plexi glaasje van deze chrono verwerkt

werkt als volgt

12 likes

Een horloge met broodroosterfunctie… zou dat bestaan? :thinking:

Het eerste horloge dat via radiogolven gelijk gezet kon worden. In het midden zit een grote spoel. (De antenne)

1 like

Nog een leuk artikel van Fratello over deze bijzondere Citizen:

Op Ebay staat er eentje (NOS dus mét bracelet) te koop voor €1.299 :scream:

1 like

apart ding in ieder geval . niet voor introverte mensen :upside_down_face:

1 like

Hmm, alleen het zoeken naar een bijpassende bracelet houd mij tegen om erop te bieden :neutral_face:

1 like

Een thread die ik in het oog moet houden. Toffe dingen hier!

Bedankt voor het delen!

Er ontbreekt hier een horloge met een camera erin. :grin:

8 likes

Oh wauw, jeugdsentiment, een Olympus OM camera! Ik kan me wel voor mijn kop slaan, dat ik ooit mijn OM-1n heb verkocht, nu ik deze weer zie.

2 likes