Vintage restaureren

Hallo beste mensen , wie heeft er een goed adres voor restauratie van dit horloge ,voor zover ik weet is het een chronograaf suisse met een landeron uurwerk,Moet nagekeken worden en als het kan ook de wijzerplaat. Horloge is van 18kr rose en geel goud .Als het te duur gaat worden moet ik het waarschijnlijk helaas verkopen.( maar liever niet).
Webuser

Is dat niet hetzelfde horloge en dezelfde vraag van eergisteren? :smiley:
Zoals Guuswatch je aangaf zou je dus eens offertes moeten vragen bij de lijst horlogemakers op http://horloge.startpagina.nl

Ja henrik , het is hetzelfde horloge maar de vorige foto was onduidelijk en ik heb al een paar horlogemakers opgebeld ,maar verschillende horlogemakers twijfelden of durfden er niet aan te beginnen , ook hoorde ik prijzen van 1200 euro en daar schrok ik toch wel even van.
Webuser

Wie noemt er in hemelsnaam 1200 euro? Het horloge is in nieuwstaat 300 tot 500 euro waard!?
Als het uurwerk nog loopt of alleen stilstaat maar nog compleet is met kleine storing ben je hooguit 100 tot 150 euro voor een reiniging en reparatie kwijt. Nieuw glaasje en klaar voor uiterlijk 200.
Aan de plaat zou ik niets doen, dat zou zonde zijn. Het horloge is ongeveer 60 jaar oud, dat mag je best zien.

Bedankt voor deze uitleg Henrik ik dacht zelf ook aan 100 tot 150 euro.
Webuser

Hallo, zaterdag naar Amsterdam Vintage Watsches geweest. Zij rekenen voor schoonmaken etc. 300 euro. Dat vind ik toch wel erg veel voor schoonmaken. Dus ik zoek nog maar even verder want het moet toch wel leuk blijven.
Webuser

Het is een mooi horloge die in mijn ogen het redden waard is. Hopelijk heeft het uurwerk niet te veel last van roest.