Vintage Rodania erfstukken

Hoi HF’ers,

Onlangs is mijn grootvader spijtig genoeg komen te gaan, bij het opruimen van het huis zijn er nog enkele vintage klokjes boven komen drijven.

Uiteraard zou ik deze graag willen herstellen (indien mogelijk)ter ere van mijn grootvader. (1 voor mij en 1 voor mijn broer)

Echter bij 1 van de 2 merkte ik iets bizar op, de kroon is namelijk eentje van Omega?

Zou dit een fake betreffen? Of gewoon ooit vervangen en dan maar een omega kroon gebruikt?

Oordeel zelf:

De andere vondsten waren nog een rodania (weliswaar in slechtere staat) en een leuke Oris.

Bedoeling is om deze ook opnieuw leven in te blazen.

Bedankt alvast voor jullie input!

Ik ben alvast benieuwd :grin:

6 likes

Waarschijnlijk dit laatste.

Rodania faken geloof ik niet zo in

Verwacht dat ze alle 3 te repareren zijn. Doe het alleen vanuit sentiment en niet financiële redenen.

2 likes

Klopt.

1 like

Hi, bedankt :pray:

Nee sowieso zijn het allemaal blijvers, is meer iets om voor mij en mijn broer onze grootvader mee te herinneren. Gewoon leuk dat we dat kunnen doen

Dit dus. Ik heb het vaker gezien. Als je onderdelen besteld zoals kronen dan krijg je deze vaak per drie geleverd. Daarom zie je heel vaak onderdelen blisters die al geopend zijn maar waar er nog één of twee in zitten.

1 like

Rodania uit die tijd zeker echt! Ik denk dat er wel een aantal vakmensen op dit forum zitten die je kunnen helpen om de horloges weer in mooie staat terug te brengen. Succes.

1 like

Oh leuk, mocht je tips hebben steeds welkom! :rocket:

Ik ken ze niet allemaal bij naam, maar er zijn er zeker hier, misschien gewoon even nieuw topic open met de vraag voor hulp ik ken bv @vouwfietser en zo

1 like