Vintage Rolex London

Mochetn er nog mensen naar london gaan binnenkort ik was er twee weken geleden en heb mijn ogen uitgekeken.
Tussen new bond en regent zitten een paar fantastische vintage horlogewinkels!! Ze zitten in de steegjes tussen de straten.
Ik had helaas geen camera maar na een half uur staren kwam de verkoper naar buiten en heb ik even leuk staan praten.

De prijzen waren ook erg fijn… NOT

Grt Ger

Hm, ik ga eind deze maand naar Londen, vindt horloges mooi en loop altijd met een camera te zeulen. Ik had er nog nooit aan gedacht horloges in een etalage te fotograferen…

Niet gek dat de prijzen daar hoog liggen. New Bond Street en omgeving is een duur winkelgebied.

Veel plezier, het is zeker de moeite!
Zou het wel eerst even aan de winkelier vragen of hij het bezwaarlijk vindt… je weet hoe die britten zijn.

Grt Ger

He, da’s toevallig… Ik ben daar onlangs ook geweest - zelfde “steegje”. Inderdaad erg fraai. Ik was verbaasd daar spul als een Minute Repeater van PP en perp.calender / chrono’s van hetzelfde merk gewoon in de etalage te zien. Toch niet bepaald goedkoop spul… Leuk om te kijken, maar meer ook niet. We zijn snel doorgelopen en lekker fish & chips om de hoek gegeten :slight_smile:

Meest verbazingwekkend was nog wel die etalage met die enorme verzameling tweedehands Rolex’en - denk wel 200… !

Groet
Mark

Dat steegje ja!
Als het er geen 300 waren…(geen sarcasme, waren er echt veel!)

Ik ben 2 weken geleden naar londen geweest en inderdaad, ik heb ook mijn ogen kunnen uitkijken!
zoals reeds gezegd is old & new bondstreet de moeite en vlak ernaast is er ook de picadilly arcade (soort wandel gallerij) waar er veel vintage te koop is.

Maar wat ik persoonlijk echt gek vond is het aanbod horloges in de departement stores. Harrods is uiteraard een van de bekenste, maar ook selfridges (oxfordstreet) heeft een zeer uitgebreide collectie. Ik denk niet dat er in belgie of nederland een winkel is waar zoveel topmerken in zo’n grote aantallen gedisplayed ligt.

Verder zeer de moeite om te bezoeken als uurwerkliefhebbers: Royal observatory (Greenwich), Clockmakers’ Museum (Guildhall) en British museum.

Het Clockmakers’ Museum heb ik zelf niet kunnen dien wegens tijdsgebrek.
In het British museum zijn er momenteel niet veel uurwerken te zien wegens verbouwing, maar die moesten geloof ik ergens in de zomer klaar zijn.