Vintage Rolex Oyster Date 1501 Waterdicht/Waterbestendig maken

Beste forumleden ik heb net een mooie vintage Rolex oysterdate gekocht van 1967 met de referentienummer 1501.
De Rolex heeft al een complete service gehad maar dan zonder nieuwe pakkingen of een test voor waterbestendigheid. Graag wil ik de Rolex waterdicht hebben maar ik wil dat er niks anders word vervangen dan alleen de pakkingen maar mijn vraag is nu of dit mogelijk is zonder een nieuwe plexiglas op te plaatsen. De plexiglas ziet er goed uit en graag zou ik het zoveel mogelijk origineel willen houden zonder een nieuwe plexiglas

Alvast bedankt

Mvg Neutral-NL

1 like

Het glas levert een hele grote bijdrage aan het waterdicht zijn van de Rolex en Zal het Waarschijnlijk nodig zijn om de glaspakking en de rest van de pakkingen te vervangen om waterdichtheid tot 100 meter te garanderen.

Alleen de deksel en kroonpakking vervangen en verder geen waterdichtheid test doen is helemaal geen goed idee.

1 like

Is de glaspakking los vervangbaar zonder een nieuwe plexiglas? Waterdichtheid test wil ik sowiso wel laten doen.

Hartstikke bedankt voor je reactie!

Dit horloge heeft geen glaspakking. Het glaasje zelf “is” de glaspakking. Is een technisch verhaal. :wink: Het plexiglas heeft wel vaak horizontale haarscheurtjes. Dan is het een kwestie van glaasje vervangen. Origineel Rolex is heel lastig als stand-alone onderdeel. Via Rolex zit je meteen aan een volledige service vast. After-market glaasje is iets minder superfraai, maar maakt wel net zo goed waterdicht.

2 likes

Als het een origineel Rolex glas is zeker wel.

Edit.
Ik lul uit mijn nek die glaspakking is alleen bij saffier zoals @PeterLC zegt.

2 likes

Dat is dat opstaande randje rond het glas natuurlijk :+1::rofl:

2 likes

Yup, de bezel klemt het glas zodanig goed vast dat het waterdicht wordt.

1 like

Wil je gaan zwemmen met je vintage Rolex?

1 like

Elk vintage horloge kan waterdicht worden hoor. Een DJ is niet om mee te zwemmen, maar je wilt wel een regenbuitje of een lopende kraan kunnen trotseren.

Een '73 Airking die ik hier heb van iemand, had alleen een nieuwe kroonpakking nodig. Glaasje was nog perfect.

1 like

Dat zal best maar tegen een

Kunnen ze toch ook wel zonder nieuw glas?

2 likes

Met een vintage ben ik sowiso niet van plan om te gaan zwemmen of douchen maar bij het handen wassen ben ik wel bang:laughing: en telkens horloge af doen bij het handen wassen wil ik niet omdat ik van mijn rolex houd. Ik wil gewoon zorgeloos mijn handen kunnen wassen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Altijd checken. Het exemplaar in kwestie was duidelijk een zondags-horloge, in 47 jaar nooit open geweest (!), maar was niet waterdicht meer.

2 likes

:joy:

1 like

Don’t be snobbish, young man. :no_mouth::wink:

2 likes

Wel eerlijk over je relatie en verstandhouding tot je horloge (nu maar hopen dat Ro’tje ook van jou houdt natuurlijk)
:yum:

2 likes

Als je in de buurt woont (010) test ik 'm kostenloos op vacuum. Is er meer nodig, dan kijken we verder.

2 likes

@neutral-NL wat vindt jouw Rolex eigenlijk van jou?

2 likes

:rofl::rofl::rofl:

2 likes

hehehe:laughing:

1 like

Slaap je er ook mee of leg je haar/hem zachtjes op zijn/haar ruggetje op het nachtkastje zodat ook zij/hij van een rustige nacht kan genieten?

:smile:

Is trouwens ook een dingetje,slapen met Ro’tje om als deze niet waterdicht is…
Iets met vochtig op plekken waarvan je niet wil dat Ro’tje daar vochtig is.

1 like