Vintage Rolex Oyster Precision

Goedenmorgen allemaal,

Overweeg sinds enige tijd tot aanschaf over te gaan van een Rolex “Speedking” of de “Oyster Precision” uitvoering in combinatie met een lederen band. Heeft er iemand ervaringen met aankoop van dergelijke uitvoeringen, met name waar op te letten. Ik houdt de veilingen op E-bay een beetje in de gaten en kan daar op dit moment alleen maar de richtprijzen inschatten. M.b.t. techniek weet ik eerlijk gezegd niet waar ik op moet letten.

Een vriendelijke groet,

Léon

Kijk eens op www.r-l-x.de.
Dit is een duits rolexforum en hebben ook een salescorner.

René bedankt. Een mooie site om in de gaten te houden.

Ik ben ook al een tijdje op zoek, maar daardoor heb ik wel al wat opgestoken. De precision is redelijk klein voor hedendaagse begrippen. De speedking is nog veel kleiner. Ik heb op de rikketik nog een paar exemplaren bekeken. Wat opvalt is dat er veel wijzerplaten erg creatief zijn gerestaureerd. Ik heb de indruk dat ook veel Tudors als Rolexen worden verkocht, dus het woord Tudor is weggelaten na restauratie. Op de rikketik is wel vaak het uurwerk te zien, wat op Ebay natuurlijk niet het geval is. En als zijn er foto’s van het uurwerk, dan nog kun je de staat niet zien. Kijk dus goed naar de reputatie van de verkoper en houdt rekening met wat onderhoudskosten na aankoop.

Dank je voor je uiteenzetting Michel. Een vraagje - de Rikketik - is dat een beurs ofzo? Kun je mij vertellen waar en wanneer deze plaatsvindt?

Een hartelijke groet, Léon.