Vintage rubriek Horloge.info - meedoen?

Sinds gisteren is er een nieuwe rubriek op http://www.horloge.info: Vintage. Het idee is er minimaal tweewekelijks (maar misschien wekelijks) een artikel te publiceren. Voor de artikelen zijn er twee aangewezen redacteuren (waarvan ik 1), maar ik dacht dat het ook aardig zou zijn deze rubriek open te stellen voor liefhebbers van het forum?!

Dus kun je aardig schrijven en heb je een vintage onderwerp waarover de rest van horlogeminnend Nederland absoluut geinformeerd moet worden? Of vind je het leuk om te schrijven en heb je iets met vintage horloges? Of… wat het ook mag zijn, ik hoor het graag van je! Neem even contact met mij voordat je gaat schrijven, want het kan ook zijn dat de redactie van Horloge.info het onderwerp niet ziet zitten… :(.
De lengte van een artikel is niet echt belangrijk. Als je in een half A4-tje een enorm leuk verhaal kunt vertellen is dat prima. Zorg er alleen voor dat het niet langer wordt dan een ruim A4-tje, langere artikelen zijn op internet niet geliefd. Je moet bij je artikel ook rechtenvrije foto’s hebben of kunnen aanleveren. Die mogen zelf gemaakt zijn.

Voor elke gepubliceerd artikel zal € 50,- worden overgemaakt aan een goed doel van je eigen keuze. Dat mag je ook zelf zijn :wink: Onder het artikel, waarvan de rechten na publicatie vervallen aan Horloge.info, kan naar keuze je naam en het goede doel komen te staan en eventueel ook een internetadres van een eigen website, als dat terzake doende is.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Leuk initiatief (tu)

Jammer genoeg is mijn kennis te beperkt om goed onderbouwde artikelen te (laten) plaatsen :frowning:
Ga wel elke week ff kijken :wink:

mvg, Frans

Dit vind ik een leuk initiatief.
Het kan in zowel historische - als technische zin interessant leesvoer opleveren.
Heb helaas zelf geen vintage horloge of schrijfaspiraties over zo’n onderwerp.
De bijdragen van anderen zal ik met graagte lezen.

M.vr.gr.,
Flip.

Leuk initiatief!!!

Goed idee. Als ik af en toe zie wat mensen van een bepaald horloge aan info boven tafel krijgen dan is dat echt ongelooflijk. Je hebt zelf in ieder geval al een leuk voorbeeld gemaakt.

Prima idee Henrik.:}
Leuk artikel van de Everlight, ik hoop dat goede schrijvers zich aanmelden.
Groet, Chris.

Mooi initiatief .

Graag had ik hieraan meegewerkt maar om eerlijk te zijn is mijn kennis te beperkt om een heel artikel
te schrijven over slechts één onderwerp .
Ik ben gediplomeerd horlogemaker - hersteller sinds 2001 maar mijn ervaring is die van een hobbyist .
Dat was trouwens ook de enige bedoeling van de opleiding .

Zijn er mensen die wel de ambitie hebben om een artikel te schrijven maar niet
overweg kunnen met foto’s maken of bewerken laat dan maar horen , dat kan altijd even tussendoor .

Zo lever ik toch een beetje een bijdrage .

Veel succes ermee , Manu .

Een prachtig verhaal over Jaeger-LeCoultres Futurematics door Jeroen (acour): http://www.horloge.info/artikel/Jaeger-LeCoultre-Futurematic-bekend-maar-onbemind-/157

Wie volgt!?

Henrik Schreef:

Een prachtig verhaal over Jaeger-LeCoultres
Futurematics door Jeroen (acour):
http://www.horloge.info/artikel/Jaeger-LeCoultre-F
uturematic-bekend-maar-onbemind-/157

Wie volgt!?

Leuk verhaal en weer wat geleerd (tu)

Top verhaal en gefeliciteerd Jeroen (tu)

mvg, Frans

Ik heb het meteen gelezen. Mooi verhaal (tu)

Groeten,

Martin

Leuk verhaal over een apart uurwerk, toppie(tu)