Een hele leuke vintage overgenomen van een forumlid, de Ruhla Cronograf 
Een van de goedkoopste oost-duitse chronografen uit de '70-er jaren, met een uurwerk UMF M24-35, zonder âjewelsâ.
De plaatjes 

Wat gelijk opvalt is de mooie weerkaatsing op de champagne-kleurige wijzerplaat

Het glas, sexi plexi :+

Zoals je ziet ligt de rode chrono-wijzer vrij hoog en de chapterring heeft een mooie bruine kleur, passend bij de wijzerplaat :~

De kroon (hier uitgetrokken) draait lekker soepel en heeft veel grip

De achterzijde voorzien van een mooi relief

Voor degene die 'm niet kennen, het werk niet zoals we van een gewone chronograaf kennen (start-stop/reset). In feite heeft deze een dubbele secondewijzer, ofwel de kleine seconde als ook de chronograaf-wijzer, blijven continue lopen.
Bij het indrukken van de drukker op â2â, reset de rode wijzer naar â0â en als je 'm loslaat begint ie te lopen (ofwel de tijdmeting start)
Om de tijdmeting te stoppen, de drukker op â4â ingedrukt houden. Als je deze weer loslaat loopt ie daarna weer verder. Simpeler bestaat niet 

Nu twijfel ik over 1 ding. De klok is 40 jaar oud en de buitenkant heeft een NOS conditie. De wijzers vertonen wat âlevenâ, echter de lume-dots boven de indices ook. Enerzijds vind ik het bij de leeftijd van de klok passen, anderzijds zou ik ze schoon willen maken, maar waarmee?
Wat vinden jullie, zo laten of poetsen? (indien poetsen, graag tips hoe dit het beste te doen is zonder de wijzerplaat te beschadigen 
Bedankt :~