Vintage Sarcar Geneve

Gevonden in de kringloop winkel Sarcar Geneve Swiss Made staat op de wijzerplaat.
Afmeting 25 mm incl kroon
35 mm lug lug.
Oud horloge waar ik de kast van ga poetsen er zit een afschuwelijk lelijk bandje om.
Kan iemand mij iets meer vertellen waarde, zeldzaam, kwaliteit of prullenbak exemplaar?

Zeker geen “prullenbak” exemplaar.

Kans is groot dat je een relatief mooi Peseux-werkje (of iets kwalitatief gelijkwaardig) zal aantreffen.

Sarcar is een relatief jong merk (in “vintage” termen dan) opgericht door Carlo Sarzano in 1948 in Genève. Het merk bestaat nog steeds.

Heel veel Sarcar horloges uit die tijd hadden het “minimalisme” en de eenvoud van design als uitgangspunt. Volledig binnen de “tijdsgeest” werd dikwijls gestreefd naar “ultra-platte” horloges (vandaar dikwijls de keuze voor Peseux handopwinders)…

Kwaliteit van de werkjes (destijds) is meestal héél behoorlijk.

Kasten gaan van verchroomd tot goud…

Dus zeker de aandacht waard…

Met vriendelijke groeten,

Morse.

Morse bedankt voor je reactie.
Horloge is inderdaad vrij plat. Op de zijkant van de kast staat tussen de lugs plaque 10. Ik neem aan dus een goud vergulde kast. Ik ga het horloge die weeken van buiten schoon maken probeer dan gelijk een fotootje van het uurwerkje te maken.
ben benieuwd
groeten jaap

Hierbij wat foto’s van het uurwerk en binnenkant.
Bijzonder uurwerk ? Kan iemand op basis van de nummers het jaartal van vervaardiging vaststellen
Inmiddels voorzien van ander bandje en wat gepoetst.
Gereed voor de verkoop of toch maar zelf houden? Eigenlijk wel een leuk horloge.

Lijkt me een ETA 2412 (of iets binnen die familie).

Een klein 6.75 Ligne uurwerkje uit de zestiger jaren. (+/- 1963)

Eén van de opmerkelijke eigenschappen is de grote balans t.o.v. het geheel.

MVG,

Morse.

hoi morse inderdaad een klein uurwerkje voor zo’n groot horloge.
vlgs mij ook eta