Vintage Seiko Actus 5 SS

Deze Seiko Actus 5 SS staat te koop op een jullie bekende veilingsite. Ik weet dat de kennis van de experts daar niet hoog aangeschreven staat. Dus graag jullie mening. Is dit horloge volgens jullie inderdaad origineel en de moeite van het bieden waard? Alvast dank!

2 likes

De Seiko lijkt origineel, al is het altijd lastig te beoordelen aan de hand van foto’s. Misschien dat @VmaxNL er een oordeel over kan geven?

Als je deze voor een nette prijs kan krijgen, is het de moeite waard. Ik zou wel rekening houden met een service, ondanks dat er sprake is van “een volledige technische service door vakmensen”.

Ik zie dat het een Turkse aanbieder is. Volgens mij heeft Turkije een uitzonderingspositie en hoef je geen invoer te betalen over online aankopen. Misschien handig om dat te checken voor de zekerheid.

1 like

Geserviced? Waah zo smerig die rand

1 like

Kast is opnieuw en verkeerd opgemaakt. Het scherpe is er van en de kast hoort niet geborsteld/gematteerd te zijn. De band is ook niet origineel en fake. Ik zou er voor bedanken.

Dat is roest/pitting. Geen vuil.

4 likes

Precies dat :point_up_2:

2 likes

De band vond ik het minst interessant. Ik had er toch leer opgelegd. Ik twijfelde wel over de structuur van de kast. Dank voor jullie expertise. Hij is niet duur weg gegaan.