Vintage Seiko duikhorloge

Goedemiddag,

op marktplaats wordt het volgende horloge aangeboden;
≥ Seiko vintage diver, chronograaf — Horloges | Heren — Marktplaats
En ik heb hier interesse in ( het duikhorloge ). Ik heb eigenlijk niet zo’n verstand van oudere Seiko’s en vroeg me af of iemand mij misschien kan helpen met de originaliteit en waarde van dit horloge.

Alvast bedankt

@koekoek servicebalie aub.

1 like

Dat lijkt me een 7002 duiker opnieuw opgemaakt met aftermarket onderdelen en replica wijzerplaat, ik zou er niet aan beginnen.

Top verkoper. Het verkopen van replica horloges zonder er ook maar iets bij te vermelden

4 likes

Is deze advertentie nu voor één of voor twee horloges? :thinking:

Dit is echt het schoolvoorbeeld van een samengeraapte 7002. Deze komen om de een of andere reden 9 van de 10 keer uit de Filipijnen en zijn meestal samengesteld uit een versleten uurwerk en een overgepolijste kast, aangevuld met after market/namaak onderdelen zoals wijzerplaten, wijzers en banden.

Het is een onderwerp van discussie, maar de algemene consensus is dat deze horloges namaak/replica zijn aangezien de Seiko naam gebruikt wordt op onderdelen niet niet origineel van Seiko zijn. Handel hierin is op het forum bijvoorbeeld niet toegestaan.

Er zit blijkbaar wel handel in, op eBay koop je ze direct in de Filipijnen voor rond de 50 euro. Als je er vervolgens op Marktplaats 100 voor kan vangen van een nietsvermoedende koper die denkt een leuke deal te maken heb je toch een mooie winst gemaakt.

Triest dat dit gebeurt en het verpest wat mij betreft de markt voor 7002s en 6309s. Ik zou er in ieder geval niet zo snel een kopen aangezien de kans erg groot is dat ze in iedergeval niet 100% origineel zijn.

1 like