Waarde vintage Seiko kenners, ik ben al een tijdje op zoek naar een goeie Seiko LM, en nu kan ik er één kopen. Zien jullie hier op het eerste zicht iets fout aan? Ik heb de verkoper al gevraagd of de originele movement er nog in zit. Hoort de kroon zo, niet gesigneerd, te zijn? Zijn er redial alarmbelletjes bij iemand? Wijzers en indices zien er mijn insziens ok uit.
Dat is wel een mooi model, zonder dag en datum.
Die kroon lijkt me wel de juiste, mijn LM’s bezitten ook zo’n model kroon.
Het glaasje van de ronde modellen is vaak heel speciaal, het is samengevoegd uit een glas en ring waarin een o-ring is geplaatst, dit is één geheel.
Soms is dit glas vervangen door een plexi glas.
Kijk maar eens naar het “LM” logo, zie je allemaal karteltjes. Wat te weinig pixeltjes voor de foto. Zo ben ik eens met een King Quartz de boot in gegaan die een overgeschilderde plaat bleek te hebben. Voor hetzelfde geld is ie goed hoor, maar ik kan het niet goed zien
daar kun je de mooie textuur op de wijzerplaat zien.
het zou kunnen dat je die textuur op de bovenste foto van de verkoper ook nog net ziet.
verder zie ik zo gauw niks geks aan dit horloge, maar de foto’s zijn net niet goed genoeg om er zeker van te zijn.
met google vind je veel meer foto’s van andere exemplaren, kun je nog eens zelf vergelijken.
Deze is 100% origineel, ondanks zn ontbrekende rice bead band.
Originele dial (heeft een lichte brush, vertical. Niet zichtbaar op deze foto, maar vast aanwezig), glas en kroon. Over het uurwerk kan ik uiteraard weinig zeggen.