Vintage Seiko LCD collectie

Mijn interesse in horloges is begonnen in de jaren 70.
Mechanisch was ouderwets, de quartz en in het bijzonder de LCD horloges waren het helemaal. Mijn kinderen zouden cool zeggen.

Ik heb de meeste aangeschafte LCD’s van Seiko nooit weg kunnen doen, sterker nog ik ben ze na verloop van jaren zelfs mooi gaan vinden, en voorzichtig gaan verzamelen.
Zelfs vandaag de dag koop ik een interessant exemplaar, maar dan wel de degelijke Sports of Silverwave. Zolang ze maar van staal zijn en een schroefbodem hebben.

Hierbij wat van de digitale Seiko’s uit mijn jeugd die ik nog steeds in bezit heb.

Dit is een 150 meter sports, lekker degelijk en bijna een diver.

In nieuw staat en dat terwijl het een vakantie horloge is. Het glas is vervangen door Sapphire, dat in combinatie met de stalen kast maakt dit een onverwoestbare klok.

Mijn trots een nieuwe ongedragen met originele doos en Japans label.
Zo zijn ze erg zeldzaam, ik durf hem ook niet veel te dragen.

Nog een in een originele doos, deze draag ik regelmatig, hij is in een zeer nette staat. Model

Een zeer bijzondere klok, bekend uit de film Back to the Future. De maffe professor heeft deze om. De functies zijn aan te kiezen met het verdraaien van de bezel.
Er was tevens een kapje leverbaar die op de rechterkant geschoven kon worden, waardoor er met een kabeltje de stopwatch functie met de duim bediend kon worden.
Erg zeldzaam.

Leuke link. http://picasaweb.google.hu/phoenixgadgets/SeikoA826NEWBackToTheFuture

Ik zal later meerdere uitvoeringen laten zien, want er is een behoorlijke diversiteit aan digitals van oa Seiko

Ik hoop mede forum leden aangestoken te hebben, ook hun Vintage LCD’s te laten zien…

Gr, Erik

1 like

Laat ik nu helemaal niets met LCD hebben. Maar als je dit zo ziet is het wel leuk om te zien.
Mijn probleem met LCD (digitaal) is dat je moet lezen om de tijd te weten, terwijl bij wijzers één snelle blik voldoende is.
Daarom wil ik ook altijd een analoge snelheidsmeter in de auto. Auto’s met een digitale vallen dus zowiezo al af:D

Mijn beste,

Erik, deze horloges betekenen voor mij ‘jeugdsentiment’ ten voeten uit.
Het was en periode waarin de toekomst zich op supersonische wijze zou ontwikkelen.
De wereld zou er in mijn optiek heel anders uit gaan zien.
En het merkwaardige is dat nu, enkele decennia verder, er wel het een en ander is veranderd, doch niet zo resoluut als ik voorheen dacht.
Maar enfin,
Jou LCD verzameling getuigt van een rijke historie aan horlogerie welke het koesteren en verzamelen meer dan waard is!!

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Mooi setje Eric, ik heb er zelf ook een gehad met alarm en schuin aflopende kast.
Was er best wel verdrietig om toen een van mijn collega’s hem uit mijn afgesloten kledingkast had gestolen. Klokje is nooit meer boven water gekomen :frowning:
Is ongeveer 30-35 jaar geleden.

mvg, Frans

Hoi Eric,

Inderdaad weer een leuk setje! Ik weet het nog precies dat ik er voor het eerst zo één zag. Vooral zo’n lichtknopje is ontzettend handig. Dat is eigenlijk het enige dat ik mis op mechanische horloges.

Gelukkig is dit cultuurgoed bij jou in goede handen.

Grt, Frank

Ik mag dit graag bekijken, Erik! (tu) Leuk!

Mooie collectie. Fijn dat digitale horloges hier ook een plek krijgen! (tu)

Bedankt voor de leuke reacties,
Ik bemerk dat de LCD ook op het forum nog leeft. Ik zal TZT mijn gehele collectie er op zetten.

Ik heb ze jaaaren lang links laten liggen, tot dat ik met de verhuizing van mijn ouders mijn vergeten doosje met oude LCD klokjes weer terug vond. Alsof ik een cadeau in handen kreeg… en toen vond ik ze wel wat hebben. Sterker nog ik heb ze weer netjes in de vitrinekast gezet, bij mijn verzameling.

Totaal heb ik 21 Seiko digitals, met verschillende calibers, enkel staal want het moet wel kwaliteit zijn.

Nogmaals bedankt voor de reacties, wordt vervolgd

Gr, Erik

21 LCD horloges zou ik niet meer bescheiden willen noemen. Heb er zelf niet zoveel mee maar erg leuk dat jij wel deze interesse hebt. Ben erg benieuwd naar de foto’s van de gehele collectie!