Ik zag bovenstaande Lord Marvel 5740 op de baai en lijkt me wel een aardige prijs voor de zichtbare toestand van het horloge. Wat denken jullie HF’ers ervan?
Bonuspunten als iemand het jaartal kan achterhalen
Ik zag bovenstaande Lord Marvel 5740 op de baai en lijkt me wel een aardige prijs voor de zichtbare toestand van het horloge. Wat denken jullie HF’ers ervan?
Bonuspunten als iemand het jaartal kan achterhalen
Januari 1969 dus. Geen idee dat die dingen zo duur werden? Kast is wel flink versleten.
Een “gouden” kast is niet zo geliefd
Voor een mooie stalen met index wijzerplaat ipv cijfers moet je wel 4-500$ uitrekken op ebay tegenwoordig. Maar goed deze kast is aardig gesleten zo te zien, dus is hij goedkoper. Zelf zou ik hem vanwege de staat van de kast laten liggen.
En dan komen de import kosten er nog bij
Gaat snel. Ik heb ergens ééntje met stalen kast, met een plaat met cijfers. Wijzerplaat is helaas niet perfect meer. Maar ik vond 150 euro toen duur genoeg…
Op zich vind ik een gouden kast niet minder mooi dan een stalen. Een plaat met indices vind ik wel mooier. Best nog even on the lookout blijven, als ik het goed begrijp. Mooiere kasten tegen lagere prijzen.
NEE! Hier zou ik bij weg blijven. Als ik de link open kopt de advertentie met “vintage 1975” terwijl uit de deksel blijkt dat die in ieder geval uit 1969 komt. Verder ontbreekt een foto van het uurwerk. Even los van de vraag naar de staat van het uurwerk, is dat wel de USP van de Lord Marvel. Daar mag echt niet een ander uurwerk in zitten dan een 36.000 vph Seiko 5740C uurwerk. En aan een roestig exemplaar heb je ook weinig. Verder voel ik me zo op het eerste gezicht niet helemaal senang met de wijzerplaat. Vreemde strepen (kan aan foto liggen) maar ook wel heel erg “clean”. Die gouden hadden vaker lichte honeycomb dail. Die zijn in veel gevallen op de baai vervangen. Staan regelmatig ook zwarte, rode witte versies te koop daar. En ik heb het sterke vermoeden dat die allemaal nep zijn. Althans een redail. In de oude catalogi zijn de wijzerplaten altijd zilver-of goudkleurig. Lagere prijzen zou ik niet van uitgaan. Een goede versie gaat tegenwoordig normaliter voor aanzienlijk meer.