Vintage Seiko medaillon beschermen

Hi mede vintage seiko liefhebbers,

Het leek mij wel handig om hier een apart topic voor te hebben, want ik kon via de zoekfunctie niet echt iets vinden hierover.

De vraag, hoe zorgen jullie ervoor dat de medaillons van de Seiko’s intact blijven.
Ik heb bijvoorbeeld een 6155 met een mooie medaillon en in het begin zat daar een sticker overheen, maar na een aantal keer dragen ging hij er toch af.
Ook heb ik gezocht naar een exhibition caseback door dit artikel nog geen passende gevonden.

Hoe doen jullie dit?

1 like

Ben bang dat je daar niks aan kan doen (ja niet dragen) omdat alles wat je erop plakt toch weer doorslijt.

Je kan een setje stickers op maat snijden of kijken of je aan originele caseback stickers kan komen en steeds vervangen.

Lakken helpt ook niet want dat kan een allergische reactie geven en ook weer slijten.

1 like

Man man man… het is óók een gebruiksvoorwerp… medallion zit aan de onderkant…

Als je een nieuwe bank koopt van 3,5k ga je dan ook een plastic hoes erom doen?

image

Zou je niet een soort plastic plakker erover kunnen doen? En als die eraf slijt een nieuwe?

Ik heb zelf ook een Grand Seiko en zou het best zonde vinden als het vergaat… toch een van de belangrijkste aspecten waar ik naar kijk bij de een KS/GS

Ik ben het met je eens dat het een gebruiksvoorwerp is, maar het is zo’n mooi onderdeel van het horloge. Ondanks dat het aan de onderkant zit, zou ik het graag heel willen laten en wel het horloge gebruiken!

Loshalen en een extra laagje laten vergulden? (Kan dat?)

Ik heb veel Omega Conny’s gezien waar de observatory en sterren gewoon helemaal weg waren gesleten,dat vond ik toch ook wel zonde en geen gezicht eigenlijk

Strak en scherp.
image

Dit moet je niet willen.

Das niet gesleten door normaal gebruik maar door polijsten!

Jawel een overijverige poetsert maar zo gaan ze er ook na jaren dragen uitzien,dat ben je toch wel met mij eens toch?

Nee dat zou ik ook zonde vinden en dus graag willen voorkomen!

Volgens mij noet je wel heeeeeeeeeeeel lang dagelijks een horloge dragen wil dit gebeuren.

1 like

Voor Rolex daytona’s zijn ze te krijgen en voor GS lijkt het mij ook als je de juiste maat kan achterhalen.(aftermarket)
image

@BG1
Ik zou het ook proberen te voorkomen want uiteindelijk slijt het toch af en zeker bij constant dragen in alle seizoenen.

1 like

Hoe kom je daar nou bij?
Is gewoon slijtage na vele jaren dragen.
Hoe ik dat weet, heb zelf ook zo’n medaillon en vind ik helemaal niet erg want…
zit aan de onderkant en het horloge loopt perfect wat ook de bedoeling is… :wink:

2 likes

Voor Omega ook, heb ze wel eens op de bay aangeboden gezien…

1 like

ja klopt en zagen er nog goed uit ook.

1 like

Filmpje en uitleg

1 like

Ik denk eerlijk gezegd dat het zo’n vaart niet loopt. Als het al 40jaar goed is dan zal het wel goed zitten. De grote vraag is waarom sommige er niet uitzien en sommige top. Zweten? Polijsten? Klimaat? Aangezien het nu vintage is en je waarschijnlijk zorgvuldig draagt hoef je niets te doen lijkt me.
Als je ermee gaat zwemmen, tennissen of een crystalmeth lab hebt in de garage is het natuurlijk een ander verhaal.

Plak dan gewoon een horlogeglaasje over de deksel.

Eraf halen en ander deksel achterop zetten.
Origineel dan inlijsten en boven je bureau of bed hangen.

2 likes

Ductape erover werkt ook top als je mijn eerdere suggestie te veel werk vindt.