Vintage Seiko Only (Deel 1)

Wat een rare maar mooie vintage duikers zijn er toch!

1969 daini rally diver is maar 1 jaar in productie geweest is een wat zeldzamer variant van de rally diver omdat deze alleen in Japan is verkocht. Deze is volledig origineel en op de correcte band!

Vind veel ouwe Seiko divers buiten de gebaande paden een beetje te wonky…

Hoho,dat valt toch wel mee :grin:

4 likes

Kruislings

6 likes

Mijn Sportsmatic uit 1966, goed jaar overigens!

3 likes

Moest ik even opzoeken.
Maar volgens jou is een oude funky seiko diver dus krakkemikkiger dan een oude polerouter of datejust?
Ik denk dat de meeste vintage liefhebbers met wat ‘bredere’ ervaring hier toch anders over denken :wink:

1 like

Dus mijn rally diver is wonky zeg je dat nou? :scream::scream::scream: Moet je hem eens in het echt zien :smirk::smirk:

Het was een reactie op Ruud. Zowel de quartz duikers als automatische duikers zien we hier niet veel.

Leef je uit :innocent:

https://www.watchhunter.org/wp-content/uploads/2017/10/1969-Seiko-Sport-Diver-Catalog.pdf

4 likes

Nee, ik ken wonky vooral als excentriek, gek of afwijkend. Ik ben erg fan van de 6159-7001, willard, 62mas, skx-designs. Veel andere designs zijn een beetje te excentriek voor mij.

Polerouters en datejusts zijn trouwens prima gebouwd, maar natuurlijk niet gebouwd voor in het water.

Ah, ok. Spraakverwarring

Smaken verschillen inderdaad👍🏽

Maar zal misschien meer in deze context uit mijn online gaming hebben opgepikt.

1 like

Die 6119-6053 gaat er ooit nog komen in mooie conditie!!

1 like

Nieuw bandje van @slls voor op de KS! :ok_hand:

7 likes

Nice!

1 like

Very nice. Moet de mijne ook meer gaan dragen!

1 like

Hij lijkt wel op de case van de Grand Seiko maar hij is iets groter en niet helemaal hetzelfde, ook geen signed crown.

Ook erg leuk, wil ik ook nog graag. Een sushi roll staat ook nog op de wishlist. Ken je de reissues uit de 90s ook?

Ik ken de reissue van de rally divers wel sbss015 was waar ik lang naar opzoek was tot ik dus er achter kwam dat de 5126-8120 de voorganger was en toen ik de 130 dus vond in de staat waar in die is moest ik die hebben! De sushiroll is mij iets te rond ofzo ik ben meer van het hoekige vind bijvoorbeeld een KS45-8000 ook niet mooi omdat die zo rond zijn hahaha. Zijn wel verder erg leuke uitgesproken modellen!

Die is tof zeg! Een hele mooie 5740-8020 :ok_hand::ok_hand:

Dan zit ik ook op 't vinkentouw als die in 't blauw komt haha

4 likes