Gotta catch em all. Ik zou ze beide wel willen.
dus een 5126-8120/30 staat op je lijstje begrijp ik dit nou goed? moet ik meer foto’s maken om de druk op te voeren zodat mijne niet de enige is op het forum? hahaha ik tel een reissue ook mee in dit geval aangezien die echt te veel op het origineel lijken. Of ga je meer voor de volledige collectie sushirolls hmmm love sushi
5740 uit 1969.
Dat ik het goed begrijp…, dit lijkt mij een ander bouwjaar.
Is het niet zo dat het eerste getal het jaar in het decenium is en het 2e getal de maand.
Een 5740-… kan dan in dit geval 1965 zijn maand 7. Of 1975, …
Nee John het eerste getal van het serinummer geeft het eindcijfer van het jaar aan. In dit geval een 9N2487
Het 2e cijfer of letter geeft de maand van produktie aan.
9N is in dit geval 1969 November
2487 is het 2487 geproduceerde horloge in November 1969.
Je moet daarbij in acht nemen de productiedatum van het model en uurwerk.
Deze miniturtle
Heeft als series 0D0212
Aangezien deze niet voor 2010 zijn gemaakt staat de 0 voor 2020 en de D voor december, het 212 horloge uit december 2020.
Correct me if I’m wrong people.
Nope eerste 4 cijfers slaan op het gebruikte uurwerk in dat horloge de laatste 4 zijn de kast code. Alleen met seriecode en uurwerkcode valt te achterhalen uit welk jaar deze komt.
Edit
Nee John het eerste getal van het serinummer geeft het eindcijfer van het jaar aan. In dit geval een 9N2487
Het 2e cijfer of letter geeft de maand van produktie aan.
9N is in dit geval 1969 November
2487 is het 2487 geproduceerde horloge in November 1969.
Je moet daarbij in acht nemen de productiedatum van het model en uurwerk.
Jullie hebben helemaal gelijk, ik heb mij vergist met het serienummer.
Mijn excuses. ‘I stand corrected’.
Thanks!
Happy to help a brother in need!
Hoi, ik zit op Marktplaats te kijken naar een vintage Seiko uit mijn geboortejaar (1974) en je raadt het al: er staat er één en zelfs nog één in de juiste maand (oktober) ook!!
Voor mij dus eigenlijk een must have, maar ik twijfel over het serienummer, ik heb het idee dat dat niet helemaal klopt. De verkoper zegt dat de serienummer database “van geen kant klopt”.
Wanneer ik het serienummer (404759) en het uurwerk type (0923) invul kom ik toch echt op oktober 1984 uit in plaats van 1974.
wat is het uurwerk en het serienr? vaak geeft hij dan aan dat er 2 mogelijkheden zijn en afhankelijk van het uurwerk zou je de een kunnen uitsluiten vaak.
Dit staat in de advertentie:
Kaliber: 0923A
2 Jewels.
Serienummer: 404759
Bouwjaar horloge: Oktober 1974
Ik ben een beginner qua horloges, dus pas op
wat is het kast nr? oftewel meestal na de uurwerk code staat er nog een 4 cijferige code achter die heb je ook nodig.
Als ik het goed zie, staat daar 8000.
Dit is overigens de link naar de advertentie op Marktplaats: https://link.marktplaats.nl/m1705354019?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios
de productie van dit uurwerk ligt tussen 1975 en 1985 en de 4 betekend dan in dit geval of 1974 wat dus niet kan of 1984 wat dus wel kan.
Leuk horloge voor een nette prijs.
Moet wel een gouden gesp op natuurlijk .
Zie geen reden hieraan te twijfelen.
Dat dacht ik dus ook. De verkoper zegt daarover:
Dit horloge is nooit geproduceerd in 1985 dus wat op die websites word aangeven klopt van geen kant, u kunt het beste even google op vintageseiko.nl hij kan u het haarfijn ook met 100% zeker uitleggen dat dit horloge uit 1974 komt.
Schiet mij maar lek
Wellicht weet @koekoek hier iets van? Ik vind 1984 voor een dergelijk horloge wel erg laat klinken wat betreft looks…
Is dat niet een ander model?
Het is wel duidelijk familie.
QT staat er inderdaad, maar staan meer soortgelijke modellenin de 74 brochure. Stijl/ontwerp/overeenkomst lijkt me weinig twijfel mogelijk
Ja, ik vind het ook veel meer een horloge wat past bij 1970-1975. Maar ik weet dat Koekoek veel met quartz doet en ik kijk er niet echt naar om.
Ik sluit alleen ook niet uit dat ze het model gewoon heel lang hebben gemaakt.
Bij mid-80s denk ik zelf vooral aan led, anadigis en dat soort foute troep.