Vintage Seiko Only (Deel 1)

Koekoek slaapt uit op zondag.

Dat jong moet zn nest maar ns uit.

1 like

:drum: :drum:

Het bouwjaar is, zonder enige twijfel, met volle zekerheid 1974

productie periode voor deze uurwerken zal 74-76 of 77 geweest zijn gok ik. Zeker niet veel later dan dat, laat staan 80s

Trouwens wel wat uitkijken met deze verkoper. En ik vraag me af waarom hij een nieuw account heeft?

3 likes

Met een productie datum van 74 zal die in de 75 catalogus staan. Als je een horloge wil opzoeken in de catalogus altijd een jaar of half jaar later nemen dan de productie

2 likes

Klinkt logisch inderdaad, zal daar de QZ in staan

1 like

Prachtig!

1 like

Hartelijk dank voor het uizoeken @koekoek :+1:
Dus toch een horloge van oktober 1974.

Ik zag op dit forum wat reacties op deze verkoper waar ik wel van schrok. Ik denk dat ik toch maar laat voor wat het is, al is dat wel moeilijk - er zal niet heel vaak een mooie vintage Seiko voorbij komen van oktober 1974. :pensive:

1 like

Voor 80 euro zou ik t gokje wel nemen.

1 like

Seiko automaat datum weet ik niet wel dat ik hem nieuw gekregen heb van mijn schoonvader rond 1980.

4 likes

Nog zo’n ouwe deze was van mijn vader hij droeg deze ook tijdens werk [timmerman] en dat kan je wel zien :grinning:

5 likes

Altijd mooi, een horloge met geschiedenis. :ok_hand:

1 like

Hoi, was ik weer :smile: Ik kan via MP een leuke Seiko op de kop tikken, een 7005-7130, met serienummer 488192. Als ik het goed heb is deze dan van augustus 1974. Zou iemand dit kunnen/willen bevestigen?
Ik ben behoorlijk nieuw in dit wereldje, maar wat is een beetje een gangbare prijs voor een horloge als dit?

Results for movement 7005 with serial number 488192 :-
The watch was made in August 1974

Lijkt me tussen de 50 en 100 euro als ik plaatjes kijk op Google.
Afhankelijk van service meer.

Maar wellicht zit ik er flink naast.

Heb je plaatjes van het horloge dat je wilt kopen? Veel hangt af van de staat.

:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

:rofl: :rofl: :crazy_face:

1 like

Haha! Ja tuurlijk! :joy::+1:

1 like

2 likes

Geserviced? Blijft voor mij een 50-100 euro horloge denk ik :rofl:

Dat is onbekend, helaas. “Hij loopt”, dat is het enige dat ik weet :joy: