#seikochampion

Het lijkt me bij vintage alleen maar enorm lastig met niet passende banden. Ik ben blij dat ik vrijwel altijd alles pas qua lengte. Al had ik laatst dat zelfs voor mij een band een heel stuk te kort was.
Dat merk ik dan ook weer wel! Nu dan twee SNXJ’en die er tweedehands aankomen, een Seiko Chronos en een QZ dus dat zal vast wel passen.
Mijn enige Japanner, maar wat ben ik gek van die chocoladebruine wijzerplaat
5606-5110 Lord Matic van 1976
Voor 1 kast zijn vaak wel verschillende platen, maar andersom niet.
Ik heb toch écht een voorliefde voor de no-dates merk ik. Erg fraai hoor!
Dankje!
Ik draag deze zelden is van mijn vader geweest emotionele waarde heeft die wel voor mij.
Klinkt misschien een beetje stom, maar heeft iemand advies waar ik een batterijtje kan laten vervangen voor een oud (digitaal) Seiko horloge? Ik wil het liever niet bij een willekeurige massa horloge boer laten doen, maar bij de Seiko boutique vroegen ze er 80 euro voor omdat ze het ook op zouden moeten sturen .
Ik wil het eventueel ook zelf proberen, maar ik heb dit nog nooit gedaan. Zou het echt een kwestie zijn van schroevendraaier erop en batterijtje erin leggen? Zo ja, wat voor batterijtje is hiervoor nodig?
Bedankt!
Passende munt in de gleuf (past beter dan schroevendraaier) en een zilver oxide batterij er in doen. Type staat wel op de oude batterij.
Die is inderdaad makkelijk zelf te doen.
Het type nummer is waarschijnlijk niet zo goed te lezen, maar er staat a159-5009. Wat voor info heb je nog meer nodig?
Doe gewoon een munt in dat ding en draai t dekseltje eraf. Kijk wat voor batterij erin zat, en koop dezelfde
Ja, die tekst is nog van vóór je foto
Een a159 is een sr1130sw.
Maar die klepjes krijg je niet altjd zomaar open. Soms zitten ze vast en krijg je ze niet open. Of wil het klepje er niet uit als hij open gedraaid is. Maar je kan het in ieder geval wel proberen voordat je een batterij besteld. 5 of 10 cent muntje (even kijken welke het beste past) en voorzichtig draaien. Maar gezien de sporen op het klepje ben ik licht pessimistisch
Idd en het is een bajonet sluiting, twee driehoekjes moeten tegen over elkaar staan ><
Los van soms niet voor iedereen duidelijke coderingen is het ook - zeker bij rommelmarkt vondsten - lang niet altijd de juiste batterij die er in zit…
Zilver oxide is in ieder geval veel veiliger dan de goedkope alternatieven die veel worden aangeboden - minder kans op lekkage/oxidatie. Succes met deze mooie LCD @PDB