Vintage Seiko Only (Deel 1)

Ik had het door en daarna heb ik mijn tekst ook weer aangepast, maar Ruud was te snel met quoten.

Hoe dan ook, zojuist even geprobeerd, maar ik kreeg het nog niet open met een muntje. Ik ben een beetje bang dat de deksel een beetje versleten is en dat ik net niet genoeg grip krijg. Ik ga even een ander muntje zoeken :slight_smile:

Dat is een hele leuke!

1 like

Het is een klik deksel, het complete deksel kan je er af wippen. Mocht het kleine dekseltje niet los willen. Wel een kast pers nodig om het ding weer terug te klikken.

1 like

Koekoek! Eerste donkere vintage seiko voor mij.

12 likes

En weer een LM project afgerond. Nu eindelijk de band gefixt. Wat de verkoper weg liet uit de foto’s was de roest op de band. Veel pitting was het resultaat. Niet heel dramatisch, maar gezien de staat van het horloge verdient hij beter. Gelukkig nu een band kunnen vinden, die kwam notebane op een Citizen horloge :face_with_monocle: Ook een bijzondere constructie van de band met endlink voor een rechte aanzet en busje dat in de endlinks moet. De band was nog netjes, het horloge is nu weer helemaal goed na een service en nieuwe band.

16 likes

Mooi gefixed. Dat is dan ook wel geluk en toeval dat je dat bandje op een Citizen vind.

1 like

Deze gister om bij mn verjaardag, zeer mooi afgewerkt imo

8 likes

Dat klopt, een lucky find. Ik kwam hem per toeval tegen.

1 like

De vangst van een maandje terug. @koekoek wat kun je me vertellen over de Chronos?

7 likes

Een dagelijks/dress horloge met extra waterdichtheid. Veel meer heb ik er niet over gelezen. Ik denk dat de naam wellicht verband houdt met de Cronos uit begin jaren 60, seiko’s eerste waterdichte horloge. Al werd het Cronos geschreven zonder “h”.

1 like

Typo van Seiko denk ik. Misschien van de gast die zich nu bezig houdt met chapter rings :joy:
Thanks voor je reactie tho!

2 likes

Mijn broer, die al zo’n 40 jaar in Spanje woont heeft het horloge van onze vader gekregen de dag voor hij overleed.

22 augustus is dat al weer 20 jaar geleden.

QQWY3338.JPG

Mijn Vader kocht het in het midden oosten toen mijn oudeste zus daar woonde. ( Dubai, Abu Dhabi en omstreken)

Een poos geleden vroeg ik hem “draag je het nog wel eens” zijn antwoord, “nee, hij doet het niet meer”.

Ik heb hem gevraag het eens naar me op te sturen om te kijken of het nog te maken zou zijn.

Hier aangekomen heb ik het via de juwelier, hier in het dorp, naar Seiko laten sturen.

Seiko had er geen zin meer in en melde “er zijn geen onderdelen meer voor, gooi maar weg”.

Nou, dat heb ik natuurlijk niet gedaan.

Naar een poosje zoeken op het WWW kwam ik bij van den Berg watches terecht.

Hij heeft het schoongemaakr en de versleten delen vervangen.

Het is weer prachtig en loopt uitstekend.

Met een jaar garantie en zo is het horloge van onze overleden Vader weer in ere hersteld en kan weer jaren mee.

IMG_4908.JPG

-Freek-

17 likes

Ziet er weer mooi uit :+1:t3:. Les: ga nooit naar een juwelier voor dit soort dingen, die weten van toeten noch blazen. Altijd een (hobby) horlogemaker contacten.

Het antwoord kwam van Seiko, niet van de juwelier.
Maar je hebt gelijk, die oude dingen horen bij een echte horlogemaker.

-Freek-

2 likes

De Seiko “Helmet” wordt ie ook wel genoemd. Mooie!
Serienummer op de achterkant laat jaar en maand productie zien. En andere nummer (6139-xxxx uurwerk en model)
Hij is uit de jaren 70. Dus b.v. serienummer begint met “67” is juli 1976. O, N en D voor de laatste drie maanden.

2 likes

Hier de achterkant.

-Freek-

2 likes

69, september 1976 dus :nerd_face:

3 likes

Deze afgelopen week mogen ontvangen! Kan opzich een service gebruiken en de band heeft de nodige rek maar verder een top ding!

10 likes

Oiiiii, ik zat er over te piekeren hoe je zo’n endlinks ooit zelf moet maken - ik mis ze namelijk alletwee :frowning:
En jij hebt ze dubbel :stuck_out_tongue_winking_eye:?

1 like