Cool! Is het formaat het zelfde als de skx007? Hoeveel jaar zat deze voor de skx007?
Ja de 7548 is hetzelfde formaat als de skx007. De mid-size 6458 heeft hetzelfde formaat als de 013. De kast is ook bijna hetzelfde maar de kroon positie is wel net wat anders. 1978 is het eerste bouwjaar van de 7548 en in 79 stonden ze voor t eerst in de catalogi. Maar let wel, deze modellen staan niet in directe verbinding met de SKX als automaat. Dat ging via een andere stamboom.
Nou de skx is ong 1996 als ik me niet vergis en dat is een automaat 7s26, dit is een quartz uurwerk 7548 high-end quartz en de automaat is een workhorse movement zoals ze bij YouTube altijd zeggen.
Ik heb beide.
Ik draag ze in principe allemaal, op de 44-9990 na. Dat is een NA, maar bij het transport is de minutenwijzer los geraakt dus die moet even opnieuw worden aangedrukt.
De 44-9990, 5625-7000 en de 5626-7041 zijn wel favorieten. De laatste is voor mij het speciaalst.
Vanwaar de liefde voor de chronometer?
Ik vind dat de gaafste case denk ik… en een van de tofste dials.
Het is niet zo’n typische KS als de 7000… dat klopt.
Hahaha dan kan je ook voor een vanac gaan😜 nee snap je wel ik kijk er zelf regelmatig naar maar haal nog niet de trekker over.
Die wijzerset Seconden streepjes zijn ook heel nice op de plaat. Ik wil nog wel een blauwe. Alleen zijn de wijzers wel minder cool van de blauwe.
Ja vind hem zelf ook gaaf hoor, maar weet niet op een of andere manier haal ik de trekker niet over er voor. Zal er zeker ooit wel komen hoor ben ik van overtuigd mezelf kennende Hahaha.
Kom een keer langs zou ik bijna zeggen
Ik wil ook wel wat van jouw ouwe Seiko’s bepotelen.
Ik ook. Ik vind die heel tof.
Oeh welke?
Oa die Vanac vind ik wel cool. Die GS ook natuurlijk
Een subtiel tussen beide Acti. Je ziet het pas als je het door hebt. Precies dezelfde referentie en zelfs het wijzerplaat nummer is hetzelfde. Maar de platen zijn anders, wel gek met hetzelfde wijzerplaat nummer. De bovenste heeft zoals alle voorgaande 7019-8010 een sunburst. Vanaf begin 1977 kwamen de platen met een verticaal patroon. Meer een papier structuur wijzerplaat. Leuk om de ontwikkeling te zien, er zijn van dit model 4 wijzerplaat varianten door de jaren heen.
En niet eens m’n 5126-8130 hahaha kan allemaal geregeld worden hoor hahaha
Das ‘maar’ een seiko 5…
Brrrrr hoe durf je godslastering dit
Wacht maar tot je Ruud een quartz laat zien
Wordt hij dan ruud de wild?
Denk dat er maar knap weinig 5126-8130 zijn in de conditie van de mijne maarja wie ben ik om dat te beoordelen het is natuurlijk maar een 5je dus wie gaat daar nou netjes mee om