Vintage Seiko Only (Deel 1)

10 likes

Zag een vrijwel identieke band op een Calvin Klein horloge, voor alle zekerheid even gechecked of het niet per ongeluk toch een Seiko was - maar bleek dus gewoon een schaamteloze kopie.
Dus…wie het puur om het model gaat kan ook bij CK terecht :innocent:

2 likes

Bij Alba zie je ze ook nog wel ns.

1 like

Deze is eigenlijk veel leuker dan ik had gedacht van te voren. Echt een cool ding al zeg ik het zelf.

11 likes

Missen er nou segmenten op het LCD paneel?

Klopt, alleen die lange strap is een ramp qua comfort als je geen sportschool polsen bezit. Deze nog met de originele shroud? De mijne brak een paar jaar geleden en daarna nooit meer gedragen, lijkt niet te vinden in originele versie. :relieved:

1 like

Er zijn goeie remakes van te koop zelfs betere kwaliteit dan de orginele.van de Arnie shroud.
Ik heb de nieuwe band binnen. Voor mijn 6139-8002 staat erg mooi. Past goed bij de stijl van het horloge.

En nog een hele mooie Lord Matic 5606-7000

7 likes

Ja de shroud is origineel. Was wel even eng toen die er af moest :grimacing:

1 like

10 likes

Classy. Wel ff nog de lug rechts onder poetsen.

1 like

Er moet nog wel meer gebeuren. :scream:

Ja daar zit nog een halve Jappanner :rofl:
Mooie horloge is wel een oudje niewaar.

1 like

Andere plexi… cool ding in elk geval.

In het glas zitten wonderbaarlijk geen barsten dus dat hoeft niet vervangen. Maar volgens mij is de veer gebroken. :thinking:

Uit 56 als ik het goed heb. Maar het uurwerk ziet er echt voorwereldlijk en veel ouder uit. Het was een rare periode voor Seiko.

1 like

Deze oppervlakkig? Ingezoomd lijkt t idd meer een krasje dan een breukje

Klote.

Prachtige wijzerplaat! Ik heb me een 4502 king Seiko gekocht die er buitenom goed uitziet .aar de wijzerplaat is erg beschadigd en de balans werkt niet. Maar dat komt nog wel.

1 like

Het probleem met de balans kan zomaar niet aan de balans liggen maar aan de hacking functie / keyless works. :+1: Als hij helemaal niet wil bewegen zou dat mijn gok zijn.

Ok dat kan kloppen de opwindveer zat vast die heb ik zelf losgemaakt het kan dat toe iets is verschoven, dat vermoeden heb ik. Want van tevoren werkte de datum snelverzet, nu draait de kroon maar hoor je alleen geratel maar de datum klikt niet vergenoeg door. Alleen als je de wijzers ronddraait dan werkt de datum wel.
Ingewikkeld verhaal :thinking:

Dat

kan ik me nog levendig voorstellen - bij moest ie er niet af maar ging die spontaan :nauseated_face:

Je zou LCD paneeltje onderdeel uit een vaker en goedkoper voorkomend H557 model kunnen halen en het overzetten zodat je paneel het ook 100% doet…Bij de H556 is deze ook hetzelfde maar wat minder goedkoper en minder voorkomend. Passen beide op de H558…

1 like