Een keertje om mag wel…
Mijn oude EL-330 met een heel eigenzinnig design voor de dial. Vorig jaar ‘nieuw’ bij een kleine juwelier gevonden
Een keertje om mag wel…
Mijn oude EL-330 met een heel eigenzinnig design voor de dial. Vorig jaar ‘nieuw’ bij een kleine juwelier gevondenNa werk gelijk even naar de Seiko AD om een nieuw batterijtje te plaatsen (secondewijzer op de sub dial versprong per twee seconden en de secondewijzer van de chronograaf bewoog op dezelfde plek). Gelijk ook even een ander bandje aangeschaft, maar het is nog niet het meest geweldige bandje. Voelt een beetje karton-achtig aan, maar het was dan ook een van de goedkopere bandjes van Hirsch.
Toch nog even snel een fotosessie gedaan op de wasmachine
Doe je goed, ook gelijk de was gedaan?
De wasmand was al leeg hahaha
Camera of telefoon?
Telefoon. Moet nog steeds een camera aanschaffen, alleen het geld gaat telkens naar horloges
Helaas had Instagram de kwaliteit van de foto drastisch naar beneden gehaald
De originele foto is namelijk gewoon scherp.
Je doet het prima met tellie hoor! iPhone?
Yup. iPhone Xs
Vandaag eens gaan neuzen op Buyee.jp en daar kwam ik een leuke duiker tegen. Wilde eigelijk een 7548-7000. Kwam echter een andere mooie quartz duiker tegen.
De SCBM025 quartz diver met een perpetual calendar. Uurwerk 8F32
uit 2003 het is eigelijk nog geen vintage, maar aangezien dit een zeldzaam en discontinued horloge is plaats ik hem toch hier.
Vandaag de grand quartz weer eens om. Twijfel om hem in het blauw te zetten omdat bij veel te weinig draagtijd krijgt.
Deze is echt wel heel erg fijn!
Zojuist de king quartz een andere en betere dial gegeven….
Allebei mooie klokjes vind ik….de king quartz mag uitvliegen wat mij betreft…
Zo mannen het eerste jaar van mijn cursus Horlogemaker zit er bijna op, ik heb mijn kennis in de praktijk gebracht. Met als mooi resultaat deze vintage King Quartz.
Hij was erg mooi alleen werkte het uurwerk niet.
Nu heb ik een donor horloge gezocht met een werkend uurwerk. Alles eruit wijzers wisselen en uitrichten datum op 00.00 uur laten verspringen en taadaa!
Hier is het resultaat.
Wauw erg mooi resultaat! Om jaloers te worden……is dat fairydust dail? Die zoek ik nog voor mijn king Seiko
Maar zo werkt het niet. Die wijzerplaten horen bij bepaalde modellen.