Ik zou de backplate van de donor ook gebruikt hebben… Die ziet er beter uit!
Maar om een uurwerkje te vervangen, hoef je toch geen cursus te volgen, of wel? Het is wat anders, als je ook meteen het uurwerkje een beurt hebt gegeven, maar alleen vervangen?’
Niettemin is het resultaat niet slecht, en is er weer een mooi horloge gered!
Dat heeft niets met Frankenwatch te maken. Dat is gebruik maken van onderdelen van hetzelfde model. Het verandert niets aan de originaliteit van het horloge. Het zou wat anders zijn, als je van een ander model de backplate zou gebruiken, maar aangezien dit hetzelfde model is, wat is dan het probleem? Ik zou in ieder geval kijken of de batterijdeksel beter is, want op de donor is die minder beschadigd.
Het uurwerk vervangen kan niet iedereen, mijn cursus heb ik ook hier goed kunnen gebruiken. Mijn eerste jaar zit er bijna op volgend jaar weer verder. Blijft leuk als je zelf aan je horloges kunt werken.
Doe je je cursus in Schoonhoven? Ik ben vooral self learned bezig maar merk dat ik vooral niet al m’n vragen beantwoord krijg dmv internet en YouTube. Toch het werken aan horloges is fantastisch! Laatst voor een forum genoot een seiko 6216 nieuw leven in geblazen
Nee in Hasselt erg goede opleiding en alles word goed uitgelegd heb er veel geleerd. Eerste jaar is de Unitas 6794 handopwinder waar je mee begint. Jaar erna de Eta 2824-2 automaat.
12 man in de klas en 2 leraren.