Vintage Seiko Only (Deel 1)

Ik zou de backplate van de donor ook gebruikt hebben… Die ziet er beter uit!

Maar om een uurwerkje te vervangen, hoef je toch geen cursus te volgen, of wel? Het is wat anders, als je ook meteen het uurwerkje een beurt hebt gegeven, maar alleen vervangen?’

Niettemin is het resultaat niet slecht, en is er weer een mooi horloge gered!

Nu ben ik niet vies van een mod maar bij vintage maak je er dan een Frankenwatch van :roll_eyes:

Dat heeft niets met Frankenwatch te maken. Dat is gebruik maken van onderdelen van hetzelfde model. Het verandert niets aan de originaliteit van het horloge. Het zou wat anders zijn, als je van een ander model de backplate zou gebruiken, maar aangezien dit hetzelfde model is, wat is dan het probleem? Ik zou in ieder geval kijken of de batterijdeksel beter is, want op de donor is die minder beschadigd.

1 like

Het productienummer komt dan niet meer overeen dus strikt gezien is het horloge dan niet origineel meer.

Simpel maar doeltreffend :ok_hand:

7 likes

De groeten van zijn broertje…

6 likes

Het uurwerk vervangen kan niet iedereen, mijn cursus heb ik ook hier goed kunnen gebruiken. Mijn eerste jaar zit er bijna op volgend jaar weer verder. Blijft leuk als je zelf aan je horloges kunt werken.

Doe je je cursus in Schoonhoven? Ik ben vooral self learned bezig maar merk dat ik vooral niet al m’n vragen beantwoord krijg dmv internet en YouTube. Toch het werken aan horloges is fantastisch! Laatst voor een forum genoot een seiko 6216 nieuw leven in geblazen :sunglasses:

2 likes

En weer terug binnen een week :+1:

10 likes

Fijne zondag.

11 likes

Nee in Hasselt erg goede opleiding en alles word goed uitgelegd heb er veel geleerd. Eerste jaar is de Unitas 6794 handopwinder waar je mee begint. Jaar erna de Eta 2824-2 automaat.
12 man in de klas en 2 leraren.image

4 likes

Ah leuk!

1 like

On topic :grin:

8 likes

Voor mijn Seiko SQ ‘week’ voor de zondag natuurlijk de mooiste :hugs:

5 likes

12 likes

NA: de meest linkse 5106-7030 uit april 1969.

10 likes

Zonder doublé kan ik er nog wel een beetje van genieten :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Gisteren gearriveerd. NA: 5106-7030, april 1969. Over een gemeten periode van 24 uur: +1 seconde. WOW. Kwaliteit hoor.

7 likes

11 likes

Nee @Spooler en ik zijn klasgenoten in Hasselt, België.

Mocht je prangende vragen hebben wil ik ze best in de les voor je aan de docent stellen :+1:t4:

1 like