Dat is denk ik ook dankzij de korte poten
Er zijn genoeg van deze soort kasten die wel banden met een mooie aansluiting hebben.
Hm. Veel vintage banden sluiten niet heel mooi aan.
Heb je het ooit beter gezien bij dat model lord matic? Je endlinks verkloot?
Nope ze hebben het allemaal als ik google. De vorm matcht gewoon niet goed met de kast. Ze zijn niet rond genoeg waardoor aan de uiteinden zo’n gat ontstaat.
Van andere LM modellen ben ik het beter gewend.
Jammer - ik had gedacht dat ze misschien iets ‘dieper’ wel aan sloten
Nou ja, als die ooit toch niet bevalt …
Het horloge vind ik zeker cool. Is net terug van een service. Dus een halve NA nog.
Een hele gave gouden Quartz zeg
Mijn terug gevonden Seiko 8346-9000 van februari 1967. Voorzien van een wel heel dik glas en originele seiko band. Het gewicht is dan ook 83,4 gram. Hij krijgt vandaag een schoonmaak beurt.
Beetje opletten met dat bandje… doordat ie te kort lijkt kan ie makkelijker los laten dan een bandje wat minder ruimte heeft aan beide zijden.
Thanks voor je oplettendheid! Het was het enige bandje dat ik nog had liggen, maar hij past helaas niet haha.
Update: loopt weer, maar chrono functies niet. Alleen secondewijzer werkt. Maar voorlopig prima zo
Heb het idee dat de pushers vastzitten ofzo. Daar is geen beweging in te krijgen.
Haha tof! Denk je dat het nut heeft om hem na te laten kijken? Of beter gewoon zo laten zoals nu?
Tja ik had er van een mede hf-lid zo’n stuk of 8 overgenomen, de meeste ook in reparatie gegeven maar zonder nieuwe donoruurwerkjes is het zelden een succes. Bij mij brengt ‘reparatie’ gemengd resultaat, en de reparateur weinig enthousiast qua waarde toch kosten. Is gelukkig soms alleen de chrono die niks meer doet, maar dat is prima te overleven als je hem alleen maar als tijdmelder wil dragen hoor
Ik moet zeggen dat de 7t32 wel een rottig uurwerk is dat veel vreemde kuren vertoont. Het is ook zeker mogelijk dat er iets mis is met het uurwerk waardoor hij niet werkt. Maar er zit 0 beweging in de pushers? Dan kan dat ook een oorzaak zijn natuurlijk.
Good to know! Ik denk ook dat ik hem voorlopig laat zoals het is. Al leuk dat hij weer loopt en dus gedragen kan worden. Overige functies zou ik alleen maar gebruiken om mee te spelen dus geen noodzaak