Vintage Seiko Only (Deel 1)

Goedemiddag,
Kan iemand mij iets vertellen over dit Seiko doosje? Ik heb geen enkel idee bij welk horloge het hoort, hoe oud het is etc.
De buitenmaat: 10,5 x 7,5 x 4,2 cm
De maat van het zwarte doosje dat uit papier bestaat: 10,3 x 7, 3 x 4,0 cm.
Rechts onder staat de naam SEIKO gedrukt in zwart.
Alvast dank voor jullie hulp.

3 likes

Poef, nog een topic dat ik kan volgen vanaf nu. Compleet verliefd op de laatste aanwinst, een Actus SS 6106-7690:

16 likes

Blijft een heerlijk ding met prachtige sunburst. Loopt +0.25 sec/dag dus daar ook geen omkijken naar.

11 likes

Toch heel even crossen met ‘welke vintage’…

6 likes

En de avondwissel is geworden:

12 likes

7 likes

NA. Net voor de Paasdagen ontvangen deze Seiko Champion uit juli 1962. Ik vermoed dat het een z.g. Jumbo uitvoering is gezien de 39 mm diameter, met kroon en 45 mm van lug to lug. Hij lijkt erop dat hij een service beurt heeft gehad. Verse olie binnenin en het Seikosha 17 jewels loopt uitstekend, wel met een vertraging van ca 35 seconden op 24 uur.
Wat deze wijzerplaat bijzonder maakt, in mijn ogen althans, is de verdiepte ring. Zeer geraffineerd en elegant.
Glaasje heeft een paar barstjes. Ik vraag me af of ik die zou moeten laten vervangen.
Onderaan de wijzerplaat staat “JAPAN” en dan “CH 115S-518-P”? Dat laatste deel kan ik niet goed lezen. Kan iemand vertellen wat er precies staat?
IMG_2410|375x500

8 likes

X-post, maar o zo lekker!

14 likes

18 likes

17 likes

Deze Seiko 6106-8120 heb ik net binnen. Wat een prachtig horloge! Jammer genoeg loopt het niet erg goed, dus een beurtje is wel nodig. Ook zit er een verkeerd glaasje op, maar die is al onderweg.

15 likes

18 likes

11 likes

16 likes

Deze staat nu ook in het blauwe…

8 likes

20 likes

Bakje lekkers voor de vrijdag door te komen.

21 likes

27 likes

Gave bracelet weer op deze LM :ok_hand:

1 like

De bracelet is leuk maar de endlinks zijn om te huilen. Die sluiten niet mooi aan op de kast :grimacing: Heel apart.

1 like