Vintage Seiko Only (Deel 1)

Je KS lag toch bij James?

kwam deze lord matic tegen op mijn wekelijkse ebay strooptocht, maar heb deze al. Misschien interessant voor iemand anders

denk dat dit de zwarte plaat is, de groene had ik zelf gekocht

Verschrikkelijke foto’s in de advertentie, maar een beetje opgepoetst kan de seiko er zo uitzien

11 likes

Mooie! (Allebei) :hugs:

1 like

Dat klopt! Alleen sprak ik van de week iemand die me wist te vertellen dat dat zo rond de 100 - 150 euro zou moeten kosten, dus begon ik een beetje te twijfelen aan de prijs die mee gegeven was :).

Hij ligt daar overigens nog steeds, maar volgens mij komt het missende onderdeel daar deze week binnen! Ik kan niet wachten, hij ligt er al een aardig poosje!

1 like

Probleem is dat onderdelen niet makkelijk zijn plus hij is erkent horloge maker, zijn prijs ligt dus ook iets hoger dan van een hobbyist. Toch zijn werk is super strak en dat horloge gaat echt lang mooi lopen!

Mijn 6146-8050 loopt dial up strak 0sec perdag

1 like

Zoals gezegd varieren de prijzen enorm tussen hoe, wie, wat, waar. Als er onderdelen vervangen moeten worden is het sowieso meteen een stuk duurder.

3 likes

Prijs kwaliteit van James is erg goed na alle verhalen die ik gehoord heb. Maak je geen zorgen.
Kwaliteit betaal je natuurlijk wel. Mij is het ook te fors daar ik ze volgend jaar waarschijnlijk zelf kan servicen. Dus ik wacht op de groei van mijn eigen kwaliteit.

3 likes

Ik ben nu half jaar bezig en ben ver van zijn niveau verwijderd hahaha.

1 like

Klopt, dat horloge ligt er al een poosje. Uiteindelijk heb ik het onderdeel zelf gevonden en naar hem gestuurd en nu is hij er mee bezig :). Zal niet lang meer duren nu of ik kan mijn eerste vintage eindelijk dragen!

1 like

Dat meende ik ook begrepen te hebben, dus ik was wat verbaasd. Maar ik heb het er wel voor over hoor. Ik ben toch niet iemand die horloges koopt om te later weer te verkopen, maar gewoon puur voor mezelf, dan geef je het geld iets makkelijker uit denk ik.

2 likes

ik zocht nog een donor plaat om mijn minder dan perfecte exemplaar te vervangen, dit was een gokje maar 1 waarvan ik denk dat deze uitermate geslaagd is. (alle krassen en vlekken zitten op het glas zover ik heb kunnen zien)

8 likes

Holy crap! Wat een knaller is dat zo met die plaat zeg! :exploding_head:

Ja waanzinnige plaat die op foto’s niet eens goed overkomt, ga de platen wisselen en beiden uurwerken servicen leuk project in iedergeval.

dit is de mindere plaat, denk dat iemand olie er op heeft gemorst want best wat vlekken die olieachtig waren proberen te verwijderen, dit is redelijk gelukt op 1 plek na

6 likes

Zo! Mijn King Seiko 45ks is terug en hij loopt!

Dit is niet alleen mijn eerste vintage, maar ook meteen mijn eerste handopwinder. Al’s ik het horloge opwind, gaat het redelijk stroef en na elke draai springt de kroon weer een beetje terug. Nu is mijn vraag of dit zo hoort. Weet iemand dit?

12 likes

Zit er een nieuwe veer in?

Jep! En daar kan ik dus uit op maken dat dat normaal is :slight_smile:

Absoluut normaal. Als hij dat niet zou doen zou hij niet opwinden namelijk

Dan gaat hij zwaarder dan voorheen waarschijnlijk.

Ook dat terug springen van de kroon? Uit nieuwsgierigheid dan, waarom gebeurd dat niet bij een automaat? Of is dat gewoon hoe dat bij vintage werkt?

So dat zijn een paar funky platen zeg :man_dancing:, dat zal een partij swingen in de zon :star_struck:

1 like