Vintage Seiko Only (Deel 1)

bleach-eyes

Mhhh da’s wel een goed punt ja.

Heren is deze 6139-6002 een echte of moet ik hem laten lopen?

Yessir de blauwe advan kanji, en DNA is er nog de bruine die is ook top.

12 likes

De Seiko 6119-5401 met nederlandse dag aanduiding. Erfstuk van mijn Opa (nooit gekend) en eindelijk de juiste band kunnen vinden. Niet iets wat ik vaak zou dragen, maar fijn om het compleet te hebben.

14 likes

7 likes

16 likes

10 likes

Het was weer zo’n weekend, ik ben helemaal gek van de Seiko 6139 en 6138.
Eentje die hoog op mijn lijst stond is de 6139-7010 en daar waren 4 mogelijke kandidaten op ebay en Buyee.
1 heb ik lang op geboden maar uiteindelijk is die naar iemand anders gegaan, maar er was er nog 1die ik op het oog had.
Ik was de enige bieder op dat moment dus deze heb ik voor een mooie prijs kunnen kopen.

en dit was nr2

11 likes

Valt niet op - maar twee in een weekend :grin:
Gefeliciteerd, mooie exemplaren weer!!

1 like

Heb het zelf met een gekleurd bandje gematched. Vond het originele stalen schakelbandje zelf wat aan de saaie kant.

12 likes

Vintage seiko 5 uit 1968

9 likes

10 likes

Grappig ik heb de tegenpool (qua dial kleur) :innocent:

4 likes

[Mooi horloge! Vandaag ook laten verleiden om 1 aan te schaffen …! Met blauwe wijzerplaat. Leren bandje (19/16 mm is mij te ielig) vervangen door een strap die ik nog had liggen.

4 likes

Helaas lijkt jouw exemplaar niet origineel, daar was je van op de hoogte? :grimacing:

2 likes

Aftermarket dail? Niewaar🥺

3 likes

Bij deze lijken me in ieder geval de wijzers niet helemaal origineel. Ik zie geen lumen, en zelfs bij de hele witte wijzers zou je dat nog moeten zien. Ben er wel niet de expert erin, moet ik zeggen.

1 like

Trouwens wat is het toch ontzettend jammer dat bij de meeste vintage Seiko’s de orginele bracelet verloren is gegaan.
Mijn laatste aankopen komen allebei zonder armband.
Voor de 6139-7010 heb ik zowaar de orginele gevonden bij Speedtimerkollektion.com alleen heb ik de mijnwerkerpolsen van mijn grootvader geërfd dus als iemand nog links heeft hou ik me aanbevolen!

2 likes