Vintage Seiko Only (Deel 1)

Nee dat is een slechte foto, en dat is een 6139A uurwerk met een 2 delige secondewijzer. Ik ken mijn klassiekers wel baby :grin:

5 likes

Ach hij ziet er prachtig uit, als het goed gecommuniceerd is met je en jij bent er blij mee maakt het niet zoveel uit. Als hij is verkocht als zijnde helemaal origineel is het een ander verhaal maar dan geld nog steeds vind je het niet erg, dan lekker genieten.

1 like

Dat klopt aftermarket/fake dial, wijzers ook aftermarket.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens dat de banden vaak verloren gegaan zijn. Soms wel, soms niet. Je ziet genoeg exemplaren met band. Beetje 50/50 zou ik zeggen. De originele banden zijn wel een plus vaak.

Bij dit specifieke model vind ik de bracelet niet heel fijn, de endlinks sluiten niet mooi aan en de band in zn geheel voelt niet zo heel goed. Ik heb de mijne daarom op een nato band wat erg goed past bij het militaire karakter van het horloge :grin:

2 likes

Ik hou van de jacht en zoals je zegt vaak betaal je een premium op complete, mint, modellen. Wijzerplaat en kast in goede staat is voor mij het eerste waar ik naar kijk. Uurwerk is vaak wel te repareren. Aftermarket bracelet is ook ok.

Is mij bekend, nieuwe wijzers en wijzerplaat. Je moet erg goed kijken wil je verschil zien. Kan weer jaren mee.

SEIKO 5 Actus van '73 uit Japan, één van m’n favorieten. Heb zelf het originele schakelbandje wel vervangen voor leer, heeft toch m’n voorkeur.

15 likes

15 likes

Een van de gaafste vintage seikos.

12 likes

Na! Eindelijk aangekomen na een flink oponthoud bij de post :angry:

15 likes

Hele strakke 5 deze :ok_hand:Dat lijkt jammer genoeg (leuke bracelet verder) bij de endlink wel minder het geval?!? :male_detective:

Krijg net deze in mijn mail van eBay, maar deze dial / lume kan toch niet origineel zijn?

Hij is wel mooi om te zien…

4 likes

De band en endlinks zijn origineel en horen zo. Vaak zijn die rechte endlinks net niet helemaal goed passend, blijkbaar is dat erg lastig om te maken.

Dat klopt, fake dial, aftermarket wijzers en bezel. Misschien is de kast zelfs ook fake, dat zie je tegenwoordig bij pogues ook vaak. Heb je een link?

edit: gevonden. De kast is ook fake. Een horloge geheel gemaakt met fake onderdelen, ergo gewoon een fake/replica horloge dus.

1 like

Kan ik dat bij eBay melden?

Ik moet wel bekennen: strak geheel geworden. Juist daardoor dacht ik meteen dat het niet kon kloppen. Maar de standaard schoonheidsfoutjes van een redial (scheef woordje, scheef cijfertje, rommelig lijntje, etc. ) ontbreken!

1 like

Dat kan zeker. Er staan er nog tientallen meer op. Op catawiki worden er ook wekelijks meerdere verkocht, heb met catawiki ook contact op genomen maar ze doen er niks mee. Denk dat ebay er ook weinig mee zal doen maar wie weet.

De plastic lumen zijn vaak de duidelijkste giveaway. De verkoopgeschiedenis van een verkoper vaak ook :upside_down_face:

1 like

Toch maar even gemeld.

Koper geschiedenis controleren is een goede. Dat doe ik eigenlijk nooit. Bedankt voor de tip.

Kan iemand mij vertellen wat voor type lume Seiko in de jaren 80 gebruikte? Misschien weet jij dat @koekoek ?

1 like

Das een mooie survivor! Je hebt weer een mooi pareltje gevonden, nice one!
Hier mijn pareltje :grin:

11 likes

Volgens mij heb ik deze nog niet in dit draadje gezet.

16 likes

King Seiko 5246-6000

16 likes

Goud voor Max, dus nu ook goud om de pols…

9 likes