Vintage Seiko Only (Deel 1)

Hi!

Ik heb onlangs een jaren 60 lord Matic 5606-7000 gekocht. Nu past de stalen band echt net om mijn pols, maar het zit iets te strak. Weet jij wellicht of zo’n extensie ook op mijn band zou passen en waar ik deze zou kunnen vinden?

Alvast bedankt!

Een originele Seiko extender is niet zo meer te koop (maar hoort ook niet op een band met verwijderbare schakels). Als je het juiste formaat extender hebt zal hij wel passen op je bracelet. Extenders zijn op ebay zo te koop voor een paar euro.

1 like

Nog met een klein beetje werk eraan, maar ik ben toch blij met men NA van @koekoek :wink:

5 likes

Ik neem aan dat dit makkelijker te krijgen is dan extra schakels voor de ( ik denk) originele band?

Ziet er goed uit :ok_hand:

Ja schakels voor een oude band is vaak lastig. Al is de 5606-7000 wel een van de vaker voorkomende dus misschien heb je geluk. Je kan het altijd proberen.

Thanks!

Is die KS 4402-8000 misschien te koop? :wink: Geweldig horloge vind ik het.

1 like

Heb hem niet gekocht. Vind het inderdaad ook een gaaf model maar lastig om voor een redelijke prijs een goede te vinden zonder schade aan de wijzerplaat.

Ja klopt ik. Ik vind er wel wat uit Vietnam en Japan in goede conditie, ook met het medaillon nog goed. Maar dan wordt het altijd net te duur met de verzendkosten die erbij zitten. Daarom heb ik er tot op heden nog geen gekocht.

Ik vind dit model samen met de 449990 de mooiste, alleen vind ik de 449990 weer iets te groot aanvoelen.

Was die uit het plaatje van een Europese verkoper?

1 like

Nee VS maar hij stond laag en is uiteindelijk ook weggegaan voor rond de 400 dollar. Net naast gegrepen.

Hier zijn ze dan, mijn NA’s uit Japan!

Vooral van de Lord Matic ben ik zéér aangenaam verrast!

8 likes

Lekker clean zo’n no date versie. De niet veel geziene 7010 variant daar van

13 likes

En nog meer post uit Japan :grin: :japan: Zeer zeldzaam een gouden in deze staat.

17 likes

Heel gaaf die gouden 5606-7000

Even een foto van mijn stalen:

14 likes

Die is gaaf!

1 like

Wat een mooie Daniël!

1 like

Topper, hier zie je de toekomstige GS lijnen zeker in terug.

1 like

“post uit Japan” maakt me wel nieuwsgierig. Zijn jullie bereid om interessante verkopers te delen?

1 like
3 likes

11 likes