Vintage Seiko Only (Deel 1)

16 likes

@koekoek en @Estiva kijk eens mee svp:

Is die band gewoon zo, of is er door ouderdom zoveel rek op ontstaan dat het een risico is om te dragen? Echt flimsy en flexibeler dan ik een bracelet ooit heb gezien:

En de pushpins, horen die eigenlijk recht (en zo ja, zou ik die gewoon terug kunnen buigen denkje?)

Ik zou opzoek gaan naar nieuwe pushpins want die horen recht te zijn. Verklaart ook je losse endlinks. Terugbuigen van de pushpins heb ik geen ervaring mee maar het lijkt me niet de oplossing.

Het bandje is inderdaad erg los dat is hij bij mij ook ik denk dat het gedeeltelijk door het ontwerp van het bandje komt maar ook zeker door de ouderdom/ bouwkwaliteit van toen. Ik had het zelfde met de originele band van mijn 6139. Daarvoor heb ik toen een Uncle Seiko band voor besteld. (Helaas niet (naar mijn weten) beschikbaar voor een Lordmatic model.)

Toch maar een lederen band?

Originele band:

Solid(behalve endlinks) Uncle Seiko band:

Hoop dat je hier iets mee kan.

3 likes

Denk het wel. Die van mij was ook zo en had verder geen rek.

Dit soort banden zijn erg flexibel ja. De banden zitten ook anders in elkaar dan Rolex banden en ze rekken niet op dezelfde manier ook.

Ja die horen recht te zijn

:smirk: :point_up:

Okee bedankt! Zijn die specifiek ergens te krijgen of moet ik dan denken aan iets dat erop lijkt, dikke Seiko duiker spring bars ofzo?

Edit: zoiets? https://www.uncleseiko.com/store/p14/STANDARD_2.5mm_Fat_Boy_Spring_Bars_(19mm%2C_20mm%2C_22mm).html

Euhh… okee ik ken blijkbaar het verschil niet tussen een slappe band en een band met rek :joy: ik definieerde het al rek… kun je het me uitleggen?

Ah okee dan hoef ik er iig niet direct bang voor te zijn dat aan het eind van z’n Latijn is. Al voelt het sowieso niet zo sterk (en is de constructie dat op het oog ook niet).

Nee je hebt medium dikke springbars nodig, geen duikers of super dunne. Ik kan je evt wel een setje opsturen.

1 like

Echt! Nou ik ben niet te beroerd ze ergens te kopen maarre… ik pb je ff :grin:

12 likes

Groen? Erg tof…

1 like

Ja klopt. Leuke sunburst wijzerplaat met een soort van witte ster in het midden die uitloopt in groen.

1 like

Band binnen. Dra-ma-tisch. Blikkerig, aansluiting is kak. Alles is kak.

4 likes

Heerlijke review :grin:. Is er een originele?

1 like

Nee is geen origineel. Ben gewoon pissed man. Had niet top notch verwacht maar dit is zwaar ondermaats.

Wie kan me helpen aan soortgelijke band met SOLID endlinks en degelijke kwaliteit. 19mm

King Seiko 44-9990 en Spätzle… ach het blijft binnen as-mogendheden :wink:

6 likes

Op een vintage horloge??

:slightly_frowning_face: dat is een no no?

Niet wat mij betreft maar banden uit het vintage tijdperk hebben bij mijn weten praktisch altijd holle eindstukken (en vaak ook nog gevouwen schakels).

Je zou voor een modern(er) aftermarket alternatief kunnen kiezen, het is maar hoe authentiek je het wilt houden…

Stiekum dragen die ouwe rammel banden wel erg lekker :wink:

@koekoek wellicht?

Zit geen 19mm bij :frowning: