Vintage Seiko Only (Deel 1)

9 likes

Betere staat dan verwacht en geen invoerheffingen :grin::grin:

16 likes

Vraagje aan de kennisbank in dit topic. Zijn er King Seiko modellen uitgebracht met 44GS of 56GS (gebaseerde) kast én een zwarte of navy/zwarte dial? Liefst met automatisch uurwerk.

Dan heb je veel meer geluk dan ik :upside_down_face: Ziet er inderdaad prima uit.

Wat bedoel je met de 44GS of 56GS kast? Ik neem die zals boven van Hornet?

Dan is het aantwoord ja & nee. De enige is een 562x-7110. Maar die heeft de slim case. En die hebben ook andere wijzerplaten. Deze dus:

4 likes

Klopt, ik vind die qua looks op de 44GS kast lijken. Vandaar de toevoeging gebaseerde kast. Zoals je merkt ben ik nog niet helemaal op de hoogte van alle terminologie.

Die had ik inderdaad gevonden!

Dit is inderdaad de “moderne 44GS” kast

1 like

Dat is een heel verwarrende term omdat die kast nooit in een 44GS (of any GS for that matter) gebruikt is. Dit is een 44GS (plaatje van Amusicar)

Die hebben dus een “slim case”. Zie de minder brede schouders tov die van Hornet. En dat is ook de enige. Al het andere spul is dus niet origineel en redials. Let daar goed op!

Dit soort pareltjes van catawiki is dus troep

1 like

Mooi hoor. Winning in life!

1 like

Je kan natuurlijk voor de moderne interpretatie gaan

3 likes

Ik ken hem, thanks! Ik ben opzoek naar vintage, automaat, zwarte dial. Gelukkig heb ik geen haast :slightly_smiling_face:

1 like

Ik begin vintage steeds mooier te vinden. Kunnen de horlogemerken niet eens wat meer hommages/remakes van hun eigen modellen gaan bedenken. Klassiek uiterlijk/ hedendaagse techniek. Dit laatste is misschien wat overbodig aangezien in het verleden heel veel mooie en kwalitatief goede uurwerken zijn vervaardigd.

Moet het model wel bestaan, anders kan je lang wachten :sweat_smile:

Zoals deze? Redelijk zeldzaam en een goede prijs.

Bijvoorbeeld Grand seiko doet dat juist naar mijn idee. Nieuwe modellen geïnspireerd op de topjaren uit het verleden. Het is toch geweldig dat je juist die toppers uit de jaren 60/70 nu nog kunt kopen.
Bij Rolex bijvoorbeeld doen ze het net iets anders. Daar brengen ze al 60 jaar dezelfde horloges uit :nerd_face:

1 like

Er zijn toch talloze merken die re-issues uitbrengen. De ene wat beter geslaagd dan de andere.

Doorgaans hebben ze één ding met elkaar gemeen: een tamelijk hoge prijs.

1 like

Dat is inderdaad een algemeen probleem, veel te hoge prijs. Maar ja, we blijven kopen …

Ik denk dat rolex juist in staat is om heel geleidelijk het ontwerp van hun horloges te moderniseren. Zet maar eens een submariner van 50 jaar oud naast een huidige submariner. N.b. Ik ben geen rolex fan maar kan hun design politiek wel waarderen.

Mee eens :+1:

Telt dit? 5626-7040

16 likes

Hou eens op met dat mooie ding. :scream:

1 like