Dacht ooit gelezen te hebben dat je daar toch in wilde minderen in het voordeel van de 6139. Ok. Zes kan natuurlijk ook al minder zijn
Ik heb mijn Kakume verkocht Mijn zwarte bullhead mag ook weg. En mijn tokei zara ook. Maar het heeft allemaal geen haast. Ik vind de 6139 over het algemeen leuker inderdaad. Een iets behapbaarder formaat ook.
Eens met dat laatste - hoewel die zwarte bullhead…och, die zou ik niet afwijzen
Gaaf ding hoor.
Jij nog tevreden met de jouwe?
Die 5625-7000?
Ja hoor. Draag m veel. Momenteel pak ik m snel uit de horlogekist.
Heb alleen die unisonic sub ook net terug dus die draag ik ongeveer 50/50 met de KS.
Ik vind de caseshape van de jouwe ook wel erg tof.
Ja de 5625 inderdaad. Daar ga ik ook nog eens naar opzoek. Het zijn wat mij betreft heerlijke horloges voor dagelijks gebruik. Het formaat is top, moderne uitstraling ondanks 50jaar oud. Toch een speciaal gevoel. En de stalen band is wel een plus.
Stalen band is zeker een plus! Doet voor mijn gevoel niet veel onder voor een rolex uit die tijd.
“Nadeeltje” is wel de heel eenvoudige wijzerplaat. Zeker als ik die vergelijk met bijvoorbeeld die van een polerouter. Die lichte platen leven veel meer.
Natuurlijk is de afwerking van een polerouter over de hele linie beter…
Sterker nog, de rolex jubilees en oysters uit die tijd waren gewoon gevouwen vs de solid KS band.
ik weet niet of ik het daar mee eens ben. De afwerking van de KS is wel top.
Nooit een polerouter gezien…
Geneva striping
Sunburst
Applied logo
Gedecoreerde tension ring.
In t goud ook met guillochering/verschillende afwerkingen op de plaat te krijgen.
Zie deze. Kwadrant links boven en rechts onder hebben een cirkelvormige brush. De andere 2 kwadranten een normale Sunburst en t raster is high polish.
Maar zou je dan ook zeggen dat een Eichi een slechtere afwerking heeft omdat het simpeler/minimalistisch is? Jouw KS heeft ook een prachtige sunburst, opgelegde logo’s, 3d wijzers en indices met contrast, etc.
Heb ook een Seiko gehad met een wijzerplaat met verschillende brushings. Dat was niet eens KS maar een LM
Erg subtiel dan. Nogmaals, ben erg blij met die KS. Ik vind m erg cool en draag m vaak. De plaat is wel veel eenvoudiger dan de kast.
Heb je daar een foto van? Heb het zelden gezien en ik vind dat effect zeer cool.
Is dat zon emaille/porseleinen ding?
Het er geen geweldige fotos van zie ik:
Ja. Met handgeschilderde plaat. Poah. Maar het zelfde geld voor veel pateks of noem maar wat high-end minimalistische modellen.
Kan mij gestolen worden. Vind t echt helemaal niets.
Met jouw foto kan ik niets. De indexen en wijzerset van jouw ex-KS zijn wel heel tof hoor.
-
Is die plaat langs de muur gehaald?
-